۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲

اعلام حمایت رئیس مجلس اردن از فلسطین

رئیس مجلس اردن تاکید کرد که اردن در کنار جبهه حق و فلسطین ایستاده است.
کد خبر : ۳۵۰۶۰۳
صراط: سیدعاطف الطراونه رئیس مجلس اردن در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که در سالن اجلاس سران تهران در حال برگزاری است، گفت: به دلیل هرج و مرجی که در منطقه به وجود آمده اهمیت موضوع فلسطین کاهش یافته است.

به گزارش فارس ، وی رئیس مجلس اردن اضافه کرد: اردن همواره بر روی مساله قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی تاکید داشته و اقدامات تندروانه را محکوم کرده است.

رئیس مجلس اردن با بیان اینکه این کشور در کنار جبهه حق و فلسطین ایستاده و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، اظهار داشت: ملت فلسطین صاحب این سرزمین پاک هستند. بنده از طرف مجلس نمایندگان اردن هشدار می دهم که انتقال سفارتخانه ها موجب افزایش تندروی ها میشود.

«کشور ما از سه طرف در مجاورت این خطر است؛ اسرائیل از غرب، از یک طرف بحران عراق و از طرف دیگر هم با تشنجها در سوریه مواجه هستیم که سبب شده مشکلات امنیتی و اقتصادی به وجود آید البته راه حل سیاسی تنها راهحل سوریه است.»

وی ادامه داد: همه اهداف مدنظر ما این است که تلاش استثنایی برای مبارزه با تروریسم داشته باشیم. در حال حاضر کسانی هستند که می توان آنها را خوارج عصر نامید. زیرا کشتارهایی را انجام میدهند و به دروغ تداوم خط مشی اسلام را اعلام میکنند.

رئیس مجلس اردن خاطرنشان کرد: اردن تلاش می کند نقش خود را در ایجاد خاورمیانه‌ای خالی از نزاع و اختلاف به خوبی ایفا کند تا شاهد ناآرامی نباشیم.