۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷

دو مقام انگلیسی و روسی یکدیگر را خرس و گربه خواندند

وزیر دفاع روسیه در پاسخ به کنایه همتای انگلیسی خود و خرس خوانده شدن روس‌ها، نشان ملی انگلیس را به وی یادآور شده و گفته «همه شیرها گربه‌اند ولی هر گربه‌ای شیر نیست.»
کد خبر : ۳۵۰۶۶۰

صراط: پس از آنکه «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس در سخنانی کنایه‌وار از روسیه خواست «پنجه‌هایش» را از خاک لیبی بیرون بکشد، همتای روس وی پاسخی متناسب با ادبیات طرف انگلیسی داد.

به گزارش فارس، سابقه این جدال لفظی به سخنان اخیر وزیر انگلیسی در اجلاس امنیتی مونیخ برمی‌گردد؛ جایی که فلون هشدار داد که روس‌ها نباید در امور لیبی مداخله کنند.

مایکل فلون گفته بود: «پوتین در حال آزمایش غرب است؛ او ائتلاف ما را به آزمایش گذاشته است. ما نیازی به ورود پنجه خرس نداریم.»

آنطور که خبرگزاری تاس گزارش داده، «سرگئی شوگو» در پاسخ به گفته‌های همتای انگلیسی خود گفته: «اگر بحث حیوانات را ادامه دهیم ... آنها بر روی نشان خود چه دارند؟ شیر؟ قدیمی‌ها می‌گفتند همه شیرها گربه‌اند ولی هر گربه‌ای شیر نیست.»

کنایه وزیر روس به نشان پادشاهی انگلیس بازمی‌گردد که یک شیر و یک اسب تک‌شاخ، در حال حفاظت از تاج ملکه این جزیره هستند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه حملات به فلون، اشاره وزیر انگلیسی به شباهت دادن سیاست‌های روسیه به رفتار خرس را هم مورد توجه قرار داد و گفت: «بگذارید هر کس مشکلات خودش را خود حل کند. فکر نمی‌کنم باغ‌وحش‌های آنها حیوانی داشته باشد که بتواند به خرس دستور بدهد.»