۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

جزئیات اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب

نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب صبح امروز با حضور ۳ هزار نفر اقشار مختلف مردم و تعدادی از شخصیت ها در مجموعه شهر آفتاب آغاز شد.
کد خبر : ۳۵۰۸۹۹
صراط: نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم و تعدادی از شخصیت ها در مجموعه شهر آفتاب آغاز شد.

به گزارش مهر، ۳۰۰۰ نفر در سراسر کشور از شهرستان ها، استان ها، اقشار و حامیان جبهه در این مجمع حضور دارند.

همچنین چهره هایی نظیر محسن رضایی، غلامعلی حدادعادل، محمدرضا باهنر، محمدعلی موحدی کرمانی، سیدرضا تقوی، محمدنبی حبیبی، اسدالله بادامچیان، زاهدی، حاجی بابایی، آل اسحاق، مصباحی مقدم، حجت الاسلام رحیمیان، نادر طالب زاده، مهدی چمران، عباس شیبانی، الله راستگو و میرتاج الدینی در این مجمع حضور دارند.

امروز کار هیئت موسس جبهه خاتمه پیدا می کند و یک شورای مرکزی ۳۱ نفره به جای آن انتخاب می شود که راهبری مجموعه از جمله تعیین کاندیدی نهایی را بر عهده خواهد داشت.

تا کنون ۵۰ نفر از سوی اقشار مختلف برای انتخابات ریاست جمهوری به این جبهه پیشنهاد شده اند که امروز در این مجمع، ۱۰ نفر از این ۵۰ نفر به عنوان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی این جریان انقلابی انتخاب خواهند شد.

گفتنی است جبهه مردمی نیروهای انقلاب چندی پیش با هییت موسسی مهدی چمران، وحیددستجردی، رحیمیان، مهدی محمدی، نادر طالب زاده، حاجی بابایی، نوباوه و مرندی جهت هم افزایی نیروهای انقلابی، اعلام موجودیت کرد.

حجت الاسلام رحیمیان:به دنبال انشقاق نیستیم

بنابراین گزارش، حجت الاسلام رحیمیان رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در اولین مجمع عمومی این جبهه گفت: آنچه باعث پیوند با این جبهه است به خاطر دو مسئله اساسی است، انگیزه ای که باعث شده شما و هزاران نیروی انقلابی دیگر در سراسر کشور به این جبهه بپیوندند در درجه اول دغدغه از شرایط حاکم و دلبستگی و امید به دشمن است. نگرانی از عدم توجه و تمرکز بر معیشت و گرفتاری های مردم باعث این دغدغه شده است.

وی افزود: فلسفه نظام اسلامی رفع گرفتاری های مردم است اما ما شاهدیم که دغدغه ها و مطالبات به حق رهبری بر زمین مانده است، آنجا که اظهار نگرانی کردند پیگیری و آنجا که مطالبه کردند همچنان بر زمین مانده است. فضای مجازی، سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی بر زمین مانده است.

رحیمیان ادامه داد: ما نگران جا به جا شدن ارزش ها با ضد ارزش ها هستیم  و معتقدیم تنها راه درمان وحدت نیروهای انقلاب، دردمندان و همه مومنان نگران برای آینده کشور است.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی گفت: همه ما می دانیم که جبهه یک حزب جدید نیست تا انشقاقی بر انشقاق های قبلی بیفزاید بلکه یک محل اتصال و پیوند بین نیروهای انقلاب است که می خواهد برادرانه و خادمانه دغدغه مندان در همه گروه ها و اقشار را حول محور انقلاب و پیروی از مقام ولایت منسجم کند تا به خواست خدا گامی در جهت رفع مشکلات برداشته شود.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی: رئیس جمهور باید مانند رهبری ساده زیست باشد

همچنین آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز نیز در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: مردم به خوبی نشان داده اند که بصیرت دارند و موقعیت شناس هستند و راه صحیح را تشخیص می دهند. نمونه های این امر در راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور سر صندوق های رای و الان جنب و جوش برای انجام یکی از برنامه های بسیار خطیر یعنی ریاست جمهوری دیده شده است.

وی با بر شمردن ویژگی های رئیس جمهور تاکید کرد: رئیس جمهور باید از هوی و هوس دور بوده و نسبت به اسلام  بینش قوی داشته باشد و مانند رهبری ساده زیست باشد. رئیس جمهور باید باور داشته باشد که آمریکا دشمن است. رئیس جمهور باید نسبت به مردم مهربان بوده و درد، فقر و بیکاری آنها را درد خود بداند و از آنجا رنج ببرد و اگر مردم در گرفتاری هستند، غصه بخورد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز،  با بیان اینکه رئیس جمهور باید به سیاست دنیا آشنا باشد، گفت: رئیس جمهور باید مردم را به باند و گروه خود ترجیح بدهد و در عین حال شجاع هم باشد.

قرائت سوگندنامه تو سط حجت الاسلام رحیمیان

در جریان برگزاری اولین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حجت الاسلام رحیمیان رئیس هیئت موسسه جبهه مردمی در حضور بیش از ۳ هزار نفر از اعضا و نمایندگان اقشار مختلف این جبهه سوگندنامه این جبهه را قرائت کرد.

متن سوگندنامه بدین شرح است:

من بعنوان عضو مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی،  با اعتقاد و ایمان راسخ به خداوند قادر متعال در برابر قرآن مجید و در پیشگاه شهیدان انقلاب به ذات اقدس الهی سوگند یاد میکنم که دوشاش برادران و خواهرانم در این جبهه تمام توان خود را برای پاسداری از انقلاب اسلامی و ترویج و تعمیق گفتمان انقلاب و مکتب امام خمینی و اندیشه های مقام معظم رهبری و ادامه راه شهیدان به کار بندم و از تلاش و مبارزه برای اجرای فرامین معظم له و خدمت به مردم و محروم و مستضعفان و رفع فقر و فساد و تبعیض و تحفق عدالت و پیشرفت کشور عزیزمان ایران و مبارزه مستمر با ظلم و ظالم دمی نیاسم.

وحدت و انسجام درون جبهه انقلاب را ارج نهم و از هرگونه اقدام وحدت کشن و مخالف مبانی رهبری و اصول و ارزش های اسلامی و اخلاقی و آنچه در مرامنامه جبهه منعکس است اجتناب نمایم.

۲۷ کاندیدای پیشنهادی امروز به رای مجمع عمومی جبهه گذاشته می شوند

مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب هم در حاشیه نخستین مجمع ملی این جبهه در جمع خبرنگاران درباره نوع تعامل این جبهه با سعید جلیلی اظهار داشت: از میان آن ۵۰ نفری که از طرف ۳ هزار نفر اعضای مجمع عمومی معرفی شده بودند، تعدادی انصراف داده و نهایتا به ۲۷ نفر رسیدیم.

وی افزود: در میان این ۲۷ نفر که سعید جلیلی هم در آن حضور دارد، به آرای ۳ هزار نفر حاضر در مجمع عمومی امروز، گذاشته می شوند. اگر جز ۱۰ اول باشند، باید اسامی شان در مجمع عمومی دوم مطرح شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: ۲۱ نفر اعضای شورای مرکزی که امروز مشخص می شوند، در فاصله مجمع اول و دوم با آن ۱۰ نفر مذاکره می کنند و اگر هر کدام از این ۱۰ نفر با توجه به رای خود، سازوکار جبهه را بپذیرند، در نهایت اگر در مجمع سوم فردی انتخاب شد، بقیه باید به نفع او کنار بروند.

نظارت جامعه روحانیت مبارز بر سازوکار جبهه

در ادامه این همایش، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازوکار جبهه مردمی تا چه اندازه می تواند به رسیدن کاندیدای واحد موثر باشد اظهار داشت: این اندازه بستگی به میزان اخلاص دارد. به هر مقدار که در این جبهه اخلاص وجود داشته باشد، به همان اندازه توفیق به دست خواهد آمد.

وی درباره نقش جامعه روحانیت مبارز در سازوکار جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: جامعه روحانیت مبارز از ابتدا روی برنامه جبهه مردمی نظارت کامل داشته و آن را تایید می کند.

حدادعادل: رسیدن به وحدت برای تکرار نشدن انتخابات ۹۲ ضروری است

همچنین غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش، درباره اینکه چه قدر احتمال دارد اصولگرایان به نامزد واحد برسند و انتخابات ۹۲ و ۹۴ برایشان تکرار نشود گفت: نمی توانیم پیش بینی کنیم اما قراین و شواهدی در این زمینه هست. انتخابات ریاست جمهوری با مجلس متفاوت است. ما برای اینکه انتخابات ۹۲ تکرار نشود، تلاش کردیم تا با جبهه مردمی به وحدت برسیم.

رییس فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم درباره معرفی تیم همراه با معرفی نامزد نهایی از سوی جبهه مردمی گفت: یکی از نوآوری های جبهه مردمی، معرفی تیم به موازات معرفی نامزد است. مردم باید بدانند که به یک فرد رای نمی دهند و این طور نیست که فردی تا یک هفته قبل نداند چه کاره است و بخواهد ظرف ۲ ماه سرنوشت کشور را با عجله به دولت بسپارد.

حدادعادل درباره رایزنی جبهه مردمی با سعید جلیلی گفت: از همه دوستان اصولگرا دعوت کردیم که به این جریان وحدت بخش بپیوندند.