۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

تیراندازی به نیروهای آمریکایی در موصل

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا از تیراندازی به نیروهای آمریکایی در موصل خبر داد.
کد خبر : ۳۵۰۹۰۱
صراط: سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا از تیراندازی به نیروهای آمریکایی در موصل خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از العهد، جان دوریان، سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا گفت که نیروهای آمریکایی در شهر موصل هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند.

وی گفت که نیروهای آمریکایی نباید وارد نبردهای آزادسازی موصل شوند، اما آن‌‌ها طی هفته‌های گذشته به خطوط مقدم جبهه‌ها نزدیک شده و هدف حملات قرار گرفته‌اند.

دوریان در گفتگو با خبرنگاران گفت که نیروهای آمریکایی برخی اوقات در موصل هدف تیراندازی قرار گرفته و برخی اوقات نیز به این تیراندازی‌ها واکنش نشان داده‌اند.

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی هرگونه توضیح در خصوص اینکه آیا نظامیان آمریکایی در این حملات آسیب دیده‌اند یا خیر را رد کرد.

این در حالی است که جواد الطلیباوی یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی روز گذشته به المیادین گفت که دولت آمریکا تلاش می‌کند سرکرده‌های داعش را که بین آن‌ها برخی افسران عرب و خارجی نیز حضور دارند از شهرستان تلعفر خارج کند.

وی افزود: ما مستندات و مدارکی در اختیار داریم که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از طریق پرتاب سلاح و کمک‌های دیگر به داعش در داخل تلعفر کمک می‌کنند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق صبح روز یکشنبه آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل را اعلام کرد.

نیروهای عراقی از آغاز این عملیات تاکنون، روستاهای زیادی را از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

در عملیات آزادسازی کرانه راست موصل، هزاران نفر از نیروهای مشترک عراقی با پشتیبانی بالگردهای نظامی و واحدهای توپخانه شرکت دارند.

نیروهای عراقی 24 ژانویه گذشته (5 بهمن) کرانه چپ شهر موصل را به طور کامل از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

عملیات آزادسازی نینوا از 26 مهر ماه آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله در استان نینوا را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.