۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

نظر علم‌الهدی درباره توسعه اماکن مقدس

کد خبر : ۳۵۰۹۴۵
صراط: نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در توسعه فضای ساختمانی حرم‌ها رعایت حق‌الناس و رفاه زائران و مجاوران باید به شدت موردتوجه قرار گیرد، توسعه حرم نباید هیچ زائری را از زیارت این اماکن مقدسه باز بدارد و این موضوع، کار را دشوارتر و حساس‌تر می‌کند.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اظهار داشت: باوجود تمام فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم، هنوز روند مشارکت‌های مردمی در بازسازی حرمین شریفین نه تنها متوقف نشده است، بلکه نرخ صعودی دارد.

وی افزود: مردم با جان و ایمان خود خشت‌های این حرم‌های مطهر را روی هم می‌گذارند فلذا حفظ این امانات مسؤولیت سنگینی است که بردوش خادمین ائمه اطهار(ع) قرار داده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه اهل بیت(ع) خادمان خود در این دستگاه را به دست خود گزینش کرده‌اند، گفت: این ملت با ایمان، با اعتماد به ستاد بازسازی عتبات عالیات، انفاق و جهاد اقتصادی خود را که از نظر قداست کم اهمیت‌تر از خود حرم‌ها هم نیست، به دست شما می‌سپارند.

وی خاطر نشان کرد: در توسعه فضای ساختمانی حرم‌ها رعایت حق‌الناس و رفاه زائران و مجاوران باید به شدت موردتوجه قرار گیرد، توسعه حرم نباید هیچ زائری را از زیارت این اماکن مقدسه باز بدارد و این موضوع، کار را دشوارتر و حساس‌تر می‌کند.

علم‌الهدی تصریح کرد: در روایات آمده است که از پایین پای امام عسکری (ع) پلکانی به سمت سرداب مطهر امام زمان(عج) وجود دارد که به پلکان مسیر غیبت شهره است، در روایات نقل شده که زمان یورش مأموران حکومت عباسی امام زمان(عج) از آن پلکان به سمت سرداب رفته‌اند و در واقع آن مسیر که اکنون با خاک پر شده، ردپای امام زمان (عج) است، لازم می‌دانم در این خصوص توجه شما جلب شود و عنایت داشته باشید تا به این مسیر هم توجهات لازم صورت بگیرد.