۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

نتیجه جنجال در لیگ فوتسال چیست؟/ گل برتری پس از پایان بازی

گویا بعد از اینکه وقت بازی تمام می‌شود، ضربه‌ای به توپ زده می‌شود و این ضربه گل می‌شود. به اعتقاد بعضی از دوستان می‌گویند وقت تمام نشده و بعضی از داوران می‌گویند وقت تمام شده است.
کد خبر : ۳۵۰۹۴۹
صراط: سرپرست دبیری سازمان لیگ فوتسال گفت: بر اساس گزارش داوری و نماینده فدراسیون بازی فرش ‌آرا و مس سونگون یک بر یک اعلام شد.

کاظم سلیمانی در گفت‌وگو با فارس،‌ در مورد اتفاقات بازی فرش ‌آرا و مس سونگون گفت: بعد از اینکه بازی تمام شد از من سوالاتی پرسیدند که من هم در تبریز بودم. از داور مسابقه و نماینده داوری هم در مورد نتیجه سوال کردم که آنها نتیجه را یک بر یک اعلام کردند.

خبرنگاران از من سوال کردند من هم اعلام کردم نتیجه یک بر یک شده است. روز گذشته در گزارش و متن گزارش داوری هم او بازی را یک بر یک اعلام کرده بود. حتی با مشورتی هم که با داور سوم و چهارم انجام داده بود آمده است که نتیجه یک بر یک است.

وی در ادامه افزود: نماینده ما سرهنگ حیدرزاده در گزارش خود آورده که بازی یک بر یک است. عرض‌پیما روز گذشته با حضور در فدراسیون یک نامه‌ای را نوشت که خلاف آن واقعه گزارش دو بر یک نوشته شده است که این اصلا به نظر من خلاف شئونات ورزش و داوری است چون متن کار باید در گزارش داوری بیاید. آن گزارش را دو داور امضا می‌کنند. بر این اساس هم کمیته داوران و هم دپارتمان دانسته یا نادانسته یک اطلاعیه‌ای می‌دهند و نامه می‌نویسند و نتیجه را دو بر یک اعلام می‌کنند که این باز هم خلاف شئونات ورزشی و مقررات است.

سلیمانی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد:‌ هر گزارشی که به رسانه‌ها اعلام می‌شود باید از سوی سازمان لیگ اعلام شود. این دستورالعمل است. در نهایت ما روز گذشته داور را خواستیم و دو ساعت با او جلسه داشتیم. با بررسی‌هایی که کردیم امروز با حضور اسدی جلسه‌ای برگزار کردیم و پرونده‌ها و گزارشات داوری و نماینده را بررسی کردیم. کمیته داوران به این اشتباه خود پی برده که نباید در این موضوع دخالت می کرده در نهایت ما بازی را یک بر یک اعلام کردیم. بر اساس گزارش داوری و نماینده فدراسیون بازی یک بر یک اعلام شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که داستان در کل چه بوده است، گفت: آن چیزی که مشهود و اعلام کرده‌اند البته باید فیلم را ببینیم. گویا بعد از اینکه وقت بازی تمام می‌شود، ضربه‌ای به توپ زده می‌شود و این ضربه گل می‌شود. به اعتقاد بعضی از دوستان می‌گویند وقت تمام نشده و بعضی از داوران می‌گویند وقت تمام شده است. اما چیزی که مهم است نتیجه است. داوری اعلام کرده بازی یک بر یک تمام شده است.

سلیمانی در ادامه صحبتهای خود گفت: نهایتا حرف آخر را داوری می‌زند. او در مشهد در اتاق توجیهی که ما داشتیم با حضور ناظرین و نماینده فدراسیون و چهار داور گزارش را امضا کرده. داور و سرداور نیز اعلام کردند که بازی یک بر یک تمام شده است. در متن گزارش داور زننده گل دو نفر بودند و سه نفر نیستند. یک گل نماینده فرش‌آرا و یک گل را نیز نماینده مس سونگون زده است. ما در جلسه‌ای که با اسدی دپارتمان داوری داشتیم بازی یک بر یک اعلام شد.

وی در پاسخ به این سوال که اینکه فدراسیون نتیجه را دو بر یک اعلام کرده است چه می‌شود، گفت:‌ عذرخواهی کردند. امروز اطلاعیه‌ای دادند و از همه باشگاه‌ها عذرخواهی کردند. گزارشی که ما اعلام خواهیم کرد همان نتیجه یک بر یک است. بالاخره در ورزش این اتفاقات رخ می‌دهد. داوری هم بالاخره جزئی از اشتباهات کار است و باید خیلی از مسائل را درک کرد.

سرپرست دبیری سازمان لیگ فوتسال در ادامه صحبت‌های خود رد پاسخ به این سوال که گویا داوری اعلام کرده به خاطر اینکه جو مشهد به درگیری تبدیل نشود اعلام کرده گل صحیح است، نظر شما در مورد این موضوع چیست، گفت: نه فکر نکنم. ما چندین هفته است که مسابقات لیگ برتر و لیگ یک را در آنجا برگزار می‌کنیم و هیچ اتفاق خاصی در این مدت رخ نداده است. از لحاظ امنیتی همه چیز در آنجا خوب است. شاید تنها مشکلی که دارد دور بودن ورزشگاه از مرکز شهر است. اما سالن خوبی دارد. ما در سطح شهر سالن‌های مشابه آن را داریم. اگر او بخواهد از این موضوع جلوگیری کند از خیلی مسائل دیگر جلوگیری کند. ما مشکل ساختار فیزیکی و ساختمان سالن‌ها را متأسفانه داریم.

وی در پاسخ به این سوال که از این نوع اتفاقات در فوتسال زیاد رخ می‌دهد، سازمان لیگ چه برنامه‌ای دارد تا از این اتفاقات رخ ندهد،‌گفت: البته همانطور که اطلاع دارید ما سازمان لیگ پویایی داریم. امروز هم قرعه‌کشی لیگ دو انجام شد و از هفت هشت روز آینده‌ آغاز می‌شود. مشکل خاصی نیست. این اتفاقات در طول سال رخ می‌دهد. ما برنامه‌هایی داریم که با دپارتمان جلسات مختلف داشته باشیم. چیدمان داوری یک مقدار مناسب باشد. ان‌شاءالله تصمیمات بهتری خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به این این سوال که علت اعلام نتیجه چه بوده است،‌گفت:‌فکر می‌کنم به گفته دوستان فشار روی او بوده است که نتیجه را دو بر یک اعلام کرده است. قطعا داور در اتاق داوری نتیجه را یک بر یک اعلام می‌کند و با نماینده ما هم هماهنگ می‌کند و نتیجه یک بر یک اعلام می‌شود. قطعا شاید یک تفکری داشته و نمی‌تواند دو بر یک اعلام کند. باید از او سوال کنیم. او یک فرد موجهی است و داور بین‌المللی است. وی شخصیت کمی نیست. او و خانواده‌اش آدم‌ةای بزرگی هستند به هر حال بعضی مواقع دست خود آدم نیست شب می‌خوابد و صبح بلند می‌شود و می آید و یک گزارش دیگری می‌دهد اما گزارش او خلاف است. گزارش را باید دو داور امضا کنند آن هم در فرم مخصوص. وقتی گزارشی آمد دیگر نمی‌تواند بیاید بگوید که من اشتباه کردم.

سلیمانی در ادامه صحبت‌های خود گفت: باید تصمیم سر زمین گرفته شود. باید کارشناسان بیایند و فیلم را نگاه کنند و از گروه کارشناسان، بیایند و فیلم را نگاه کنند. از کمیته داوران گروه کارشناسان و مربیان می‌نشینند و فیلم‌ها را نگاه می‌کنند. ما 4 تا 5 کارشناس خوب داریم. خیلی از مسائل دبیری تبریز، شهروند ساری، گیتی‌پسند و حفاری را کارشناسی کردند و اظهار نظر نیز کرده‌اند. در حال حاضر نیز هر کسی اعتراض دارد می‌تواند فیلم را نگاه کند و کارشناسی کند و اظهارنظری روی آن داشته باشد.