۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

برنامه وزارت نیرو برای آب شرب اهواز

کد خبر : ۳۵۰۹۶۱
صراط: وزیر نیرو با بیان اینکه امیدواریم تا یک سال آینده مقره های سرامیکی شبکه‌ برق خوزستان را با مقره های سیلیکونی تعویض کنیم گفت: با نصب مولدهای برق جدید در تصفیه‌خانه‌های آب اهواز، احتمال قطع آب شرب در زمان قطع برق شبکه سراسری به صفر می‌رسد.

به گزارش فارس، حمید چیت چیان در گفتگو با بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما اظهار داشت: قطعی آب در زمان وقوع رخدادهای خوزستان تنها به شهر اهواز و یکی دو شهرک چسبیده به آن محدود می‌شد که خوشبختانه با ارسال بیش از 20 ژنراتور دیزلی از سایر نقاط کشور، این مساله مرتفع شده است.

وی افزود: علاوه بر استقرار دیزل ژنراتورها در محل تصفیه خانه‌های آب شهر اهواز، برنامه این است چندین دستگاه مولد برق گازسوز که با گاز طبیعی کار می‌کنند نیز در این مراکز نصب شود.

وی تصریح کرد: با نصب این دستگاه‌ها می‌توان گفت که امکان قطعی آب اهواز به‌دلیل قطعی برق سراسری استان، به صفر می‌رسد چرا که بلافاصله دیزل ژنراتورها یا مولدها اقدام به پمپاژ آب می‌کنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: از زمان تشدید ریزگردها در خوزستان بیش از 140 اکیپ در استان برای شستشو شبکه ای انتقال و پست‌های برق مشغول به‌کار شدند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 135 فیدر برق از مجموع 332 فیدر برق استان خوزستان شستشو داده شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین از مجموع 2100 دکل استان، حدود 600 دکل شستشو داده شده‌اند و اقدامات لازم برای عایق نمودن 26 پست حساس استان از طریق مجهز کردن آن‌ها به پوشش RTV نیز در حال انجام است.

چیت چیان تاکید کرد: امیدواریم تا یک سال آینده تمام مقره های سرامیکی شبکه‌های توزیع و انتقال برق استان را با مقره های سیلیکونی تعویض کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم همانطور که وعده داده بودیم در 11 روز آتی بتوانیم کار شستشوی مقره ها و خطوط انتقال برق را به اتمام برسانیم.