۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

آمانو: برجام کارساز بود

کد خبر : ۳۵۰۹۶۲
صراط: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه ایران توافق هسته‌ای را اجرا می‌کند و آژانس نیز به نظارت و راستی‌آزمایی آن ادامه می‌دهد گفت: برجام مؤثر و کارساز بوده است.

به گزارش فارس، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» در خصوص لفاظی‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک سازمان فنی است و تمرکز ما بر حقایق است. ایران توافق هسته‌ای را اجرا می‌کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به نظارت و راستی‌آزمایی توافق را ادامه می‌دهد بنابراین ما حدس و گمان نمی‌زنیم و چیزی برای نگرانی نداریم و با آمریکایی‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سؤال که آیا با مقامات دولت ترامپ دیدار و رویارویی داشته است، گفت: «نه هنوز، اما امیدوارم که به زودی با آقای تیلرسون تماس داشته باشم و اطمینان دارم که به زودی چنین تماسی برقرار شود».

آمانو در پاسخ به این سؤال مجری بی بی سی مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای ایران مؤثر بوده است و شما از توافق مطمئن و خرسند هستید، گفت: «بله، ما برای یکسال است که توافق را اجرا کردیم و این توافق به نوعی اجرایی شده است».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص اولویت برتر آژانس گفت: «در واقع توافق با ایران و اجرای آن بسیار مهم است اما مسئله کره شمالی را نیز داریم».
برچسب ها: صراط آمانو برجام
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز