۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

نظر رهبر انقلاب درباره حضور بانوان ورزشکار در عرصه بین‌الملل

کد خبر : ۳۵۱۰۴۷
صراط: معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بارها به حضور تأثیرگذار بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی تأکید و آن‌ را حتی از بالارفتن پرچم ایران هم مقدس‌تر دانسته‌اند.‌

به گزارش فارس، فریبا محمدیان در جمع مسؤولان ورزش استان اصفهان با بیان اینکه تغییر و توسعه ساختاری در ورزش بانوان یکی از ضرورت‌های ارتقای ورزش این قشر از جامعه است، گفت: باعث خرسندی است که امروز در جمع مسؤولان ورزش این استان، مشاهده می‌کنیم که آقایان از ورزش بانوان حمایت می‌کنند و خواستار حمایت بیشتر هستند، بنابراین با افتخار اعلام می‌کنیم روز مبارکی است زیرا روز رشد ورزش بانوان است.

وی افزود: اگر چه در برنامه ششم بخشی از منابع برای هزینه در حوزه بانوان اختصاص داده شده، اما برای استیفای تمام مطالبات ورزشی بانوان باید برنامه داشت و تلاش کرد.

معاون ورزش بانوان وزارت بخشی از این مطالبات را توسعه ساختاری و بخش دیگر را داشتن برنامه برای ورزش بانوان کشور عنوان و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بارها بر حضور تاثیرگذار بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی تأکید و فرموده‌اند که منبعی که دنیا را به تکریم وادار کرده حضور با اقتدار با حجاب و اخلاق اسلامی بانوان ایران در مسابقات مختلف بین‌المللی است که حتی از بالارفتن پرچم ایران هم مقدس‌تر است.

این مسؤول با تاکید بر اصل مهم اقتصاد مقاومتی در همه عرصه‌ها و زمان‌ها، اصفهان را یکی از استان‌های ظرفیت‌دار در توسعه کسب و کار ورزشی قلمداد کرد و افزود: استان اصفهان پتانسیل بسیار خوبی برای جذب منابع از طریق توسعه گردشگری ورزشی دارد و بانوان ورزشکار باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه کسب و کارهای ورزشی استفاده کنند.

محمدیان با اهمیت توسعه ورزش در خانواده‌ها تصریح کرد: ورزش باید جزئی از تفکر خانواده‌ها و بخش مهمی از اوقات فراغت آن‌ها شود.

وی در پایان با بیان اینکه منابع دولتی برای کمک به ورزش بسیار محدود هستند؛ تأکید کرد: همین منابع محدود هم اگر به درستی توزیع نشوند، ورزش افول می‌کند.

در جلسه پایان سال مسؤولان ورزش استان اصفهان که با حضور  محمدیان معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزش بانوان، سرپرست فدراسیون اسکیت، مدیر کل ورزش و جوانان استان، فرماندار و شهردار شهرستان شاهین‌شهر برگزار شد، روسا و نایب‌رئیسان بانوان هیأت‌های ورزشی، روسا و مسؤولان ورزش بانوان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان شرکت داشتند.