۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

وزیر بهداشت: بودجه واقعی نیست

کد خبر : ۳۵۱۰۴۸
صراط: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه‌ریزی بر اساس بودجه غیرواقعی هیچ معنایی نخواهد داشت و ابتدای سال باید تکلیف وزارت بهداشت در ارتباط با بودجه روشن شود.

به گزارش فارس، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی صبح امروز در نخستین مقصد خود در سفر به استان سمنان در شهرستان گرمسار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 250 کلینیک در استان‌های مختلف کشور در برنامه احداث وزارتخانه بوده که تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: کلینیک‌های نیمه‌تمام، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی تکمیل می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعدادی از طرح‌ها را در سفر به این استان مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم و باید در جمع تعدادی از مدیرانمان در دانشکده‌های دندان‌پزشکی که برای پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری‌های دهان و دندان در سمنان حضور دارند، شرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در عین حال، تعداد زیادی پروژه هم است که به‌طور هم‌زمان با کمک استاندار سمنان در استان سمنان آغاز خواهد شد و تعدادی هم پروژه‌هایی بوده به اتمام رسیده و هم بهداشتی و هم درمانی است و مورد بهره‌برداری می‌گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای سفرهای نوروزی با هماهنگی پلیس‌راهنمایی و رانندگی، پلیس‌راه، وزارت راه و شهرسازی و همکاران هلال‌احمر در حال هماهنگی هستیم تا خدماتی را ارائه کنیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: برنامه ویژه‌ای در تهران تدارک دیده‌شده که هم‌زمان همه دستگاه‌های متولی امر در آن حضور دارند و برنامه‌هایشان را اعلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: همیشه گله‌مند هستیم از اینکه آنچه قانون است، اجرا نمی‌شود؛ یعنی بودجه تصویب می‌شود ولی تخصیص و تحویلش از خزانه متناسب با آنچه تصویب شده است، نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بودجه واقعی نیست؛ آنچه دستگاه‌های اجرایی انتظار دارند، این است که بودجه واقعی دیده شود و عدد و رقمی اعلام نکنیم که بعد تغییر دستگاه دهیم و انتظاری در مردم، نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی ایجاد شود و نتوانیم پاسخگو باشیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: انتظار داریم هر چه قدر مجلس و دولت اعتبار اختصاص می‌دهند، ابتدای سال تکلیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با آن روشن شود و مطمئن بشویم که تا پایان سال آن رقم تحویل می‌شود و متناسب با پولی که داریم، هزینه ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم دستگاه حساسی مثل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را درست مدیریت کنیم وگرنه گلایه دیگری نیست و بودجه سال 96 هم نسبتاً واقعی دیده‌ شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم این بودجه خیلی در صحن علنی مجلس دچار دست‌کاری نشود؛ یعنی به هزینه‌های کشور اضافه نشود، چون واقعاً منبع درآمدی وجود ندارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: در آن صورت است که ما بودجه را غیرواقعی می‌بینیم و برنامه‌ریزی هیچ معنایی نخواهد داشت؛ چون برنامه موقعی اجرایی خواهد شد که اعتبار موردنیاز هم تضمین‌شده و پیش‌بینی‌شده باشد.
برچسب ها: صراط وزیر بهداشت