۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
فعلاً تنها ۲ پرونده باز مانده

آخرین وضعیت پرونده‌های استقلال در فیفا

ظاهراً پول هلمکه و لیام ردی پرداخت شده و تنها بدهی ساموئل، بازیکن ترینیداد و توباگویی و پروپیچ، بازیکن کروات پیشین استقلال باقی مانده است.
کد خبر : ۳۵۱۰۹۶
صراط: در صورت پرداخت شدن مطالبات دو بازیکن خارجی تیم فوتبال استقلال، پرونده شکایت بازیکنان خارجی از این باشگاه فعلاً بسته خواهد شد.

به گزارش تسنیم، یکی از مباحثی که در جلسه روز چهارشنبه هیئت مدیره باشگاه استقلال مطرح شد، بحث پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی پیشین این باشگاه بود. باشگاه استقلال هم‌اکنون چهار پرونده باز در فیفا دارد که هر کدام به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان از باشگاه شکایت کرده‌اند. ساموئل، هلمکه، لیام ردی و پروپیچ، چهار بازیکنی هستند که خواستار دریافت مطالبات خود شده‌اند و فیفا هم باشگاه استقلال را به پرداخت مطالبات آنها محکوم کرده است. ظاهراً پول هلمکه و لیام ردی پرداخت شده و تنها بدهی ساموئل، بازیکن ترینیداد و توباگویی و پروپیچ، بازیکن کروات پیشین استقلال باقی مانده است.

طلب ساموئل به سه سال پیش بازمی‌گردد. فدراسیون فوتبال باید از طریق فیفا به خاطر حضور ملی‌پوشان استقلال در جام جهانی 2014 برزیل مبلغی را به فدراسیون فوتبال و فدراسیون هم به باشگاه استقلال می‌داد، اما به علت مشکلات انتقال پول، این اتفاق نیفتاده است. در این رابطه باشگاه استقلال از طریق وکیل ایتالیایی خود به ساموئل اعلام کرده بود که از طریق پول‌های استقلال در فیفا و همچنین محل درآمدهای باشگاه از حضور در ادوار گذشته لیگ قهرمانان آسیا پیگیر مطالباتش باشد، اما ساموئل دستش از رسیدن به پول باز می‌ماند. اکنون پس از گذشت سه سال، استقلال علاوه بر مطالبات ساموئل باید جریمه دیرکرد را نیز به بازیکن پیشین خود پرداخت کند.

دومین بازیکنی که به دنبال دریافت مطالباتش از باشگاه استقلال است،‌ پروپیچ است. این بازیکن که سال گذشته عملکرد ضعیفی داشت، پس از اینکه متوجه شد جایی در استقلال ندارد خیلی زود علیه این باشگاه اقدام به شکایت به فیفا کرد. پیش از آغاز فصل، باشگاه استقلال مدعی شد که پروپیچ به علت قرارداد دو ساله با استقلال باید به ایران بازگردد و برای گرفتن مطالبات خود با باشگاه مذاکره کند، اما این مهاجم کروات راضی به این کار نشد. استقلالی‌ها در تلاش هستند با رایزنی‌های وکیل ایتالیایی خود بخشی از بدهی‌های این دو بازیکن را کاهش دهند تا در اولین فرصت پول‌شان پرداخت شود و استقلال در خطر کسر امتیاز قرار نگیرد.

استقلالی‌‌ها در صورتی که مطالبات این دو بازیکن را بدهند، از پرونده‌های شکایت بازیکنان خارجی در فیفا راحت می‌شوند، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، باشگاه استقلال در خطر کسر امتیاز قرار خواهد گرفت، اتفاقی که پس از محرومیت از نقل‌وانتقالات در نیم‌فصل دوم، می‌تواند بدترین اتفاق ممکن باشد.

حسن زمانی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد پرداخت مطالبات ساموئل و پروپیچ به خبرگزاری تسنیم گفت: در جلسه روز چهارشنبه تأکید کردیم که هر چه زودتر وضعیت طلب این دو بازیکن مشخص شود. اگر مدیرعامل باشگاه بجنبد و این مشکل برطرف شود، جزو باشگاه‌هایی می‌شویم که دیگر پرونده‌ای در فیفا نخواهیم داشت.