۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

بهداد سلیمی: نمی‌خواهم در آسیا اتفاق بدتری برایم بیافتد

دارنده نشان طلای المپیک با بیان این‌که برای حضور در مسابقات آسیایی باید همه چیز دست به دست هم دهد و شرایط فراهم باشد، گفت: وقتی زانویم به این شکل اذیت کند، قطعا نمی‌خواهم به مسابقات آسیایی بروم که این اتفاق تکرار شود یا اتفاقی بدتر از این بیافتد.
کد خبر : ۳۵۱۲۱۲
صراط: دارنده نشان طلای المپیک با بیان این‌که برای حضور در مسابقات آسیایی باید همه چیز دست به دست هم دهد و شرایط فراهم باشد، گفت: وقتی زانویم به این شکل اذیت کند، قطعا نمی‌خواهم به مسابقات آسیایی بروم که این اتفاق تکرار شود یا اتفاقی بدتر از این بیافتد.

بهداد سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که با چند درصد از آمادگی در هفته پایانی لیگ برتر کشور وزنه زدید؟ اظهار کرد: ‌با ۷۰ تا ۸۰ درصد از آمادگی‌ام در این هفته وزنه زدم و با توجه به این که ذوب آهن برای قهرمانی نیاز داشت که در هفته پایانی برای‌شان وزنه بزنم، به روی تخته رفتم.

وی افزود: زانویم خیلی من را اذیت کرد و متاسفانه در حرکت یک ضرب خیلی درد گرفت و شرایطم در حرکت دو ضرب به صورتی پیش رفت که با یک وزنه سبک، کارم را انجام دادم تا تیم لطمه نخورد. مشخص بود که من با چه وضعیتی وزنه زدم. در یک ضرب خیلی اذیت شدم و در دو ضرب هم نمی‌توانستم کار کنم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره حضور نداشتن‌تان در تیم‌ملی بزرگسالان در مسابقات بین‌المللی جام فجر چیست و آیا خود شما تمایلی به وزنه زدن در این رقابت‌ها دارید؟ گفت: ‌نظر خاصی در خصوص این موضوع ندارم و تصمیم کادر فنی و فدراسیون این بوده و من هم احترام می‌گذارم. قطعا میدان دادن به جوانان برای حضور در این مسابقات خوب است و این که بتوانند با وزنه‌برداران خارجی رقابت کنند، در بالاتر رفتن اعتماد به نفس آن‌ها نیز تاثیرگذار است. به هر حال حضور در چنین مسابقاتی تجربه بین‌المللی ورزشکاران جوان را بیش‌تر می‌کند.

سلیمی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که قرار بر این بوده که شما در مسابقات آسیایی وزنه بزنید، اکنون حضور شما در این رقابت‌ها قطعی شده است؟ گفت: با توجه به وضعیتی که زانویم دارد، اولویت با بهبود کامل زانویم است و با این شرایط نمی‌شود. باید ابتدا کارهای درمانی‌ام را انجام دهم و زمانی که به صورت ۱۰۰ درصد آماده شدم، تمریناتم را به صورت سنگنین انجام دهم.

وی افزود:‌ اگر با این وضعیت بخواهم به زانویم فشار آورم، به سلامتی‌ام لطمه می‌خورد و خیلی ضرر دارد. در کل تمرینات من برای حضور در مسابقات آسیایی و یکی از برنامه‌ریزی‌هایم همین بوده است.

وزنه‌بردار فوق سنگین تیم‌ ملی ایران گفت: باید همه چیز دست به دست هم دهد و شرایط فراهم باشد و وقتی زانویم به این شکل اذیت کند، قطعا نمی‌خواهم به مسابقات آسیایی بروم که این اتفاق تکرار شود یا اتفاق بدتر از این بیافتد. اولویت با سلامتی زانویم است و بعد ان‌شاءالله دوباره تمریناتم را شروع می‌کنم.