۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
ادامه اظهارات متناقض در دولت ترامپ

انتقاد مشاور ترامپ از پیوند دادن «اسلام» به تروریسم

مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید در دیدار و گفتگو با کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا از مرتبط دانستن تروریست‌ها به اسلام انتقاد کرده است.
کد خبر : ۳۵۱۲۴۲
صراط: «هربرت رابرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در سخنانی مغایر با نظرات دونالد ترامپ، در دیدار با کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا از ربط دادن تروریست‌ها به اسلام انتقاد کرده است.

به گزارش فارس، در ادامه اظهارنظرهای متناقض مقامات ارشد آمریکایی در دولت دونالد ترامپ، مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید اظهاراتی در مغایرت با رئیس‌جمهور مطرح کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که «هربرت رابرت مک مستر» که از دوم اسفند مشاور امنیت ملی کاخ سفید شده، در مغایرت با مواضع رئیس‌جمهور آمریکا درباره «تروریسم اسلامگرای تندرو» اظهارنظر کرده است.

دونالد ترامپ بارها در توجیه سیاست ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی بر لزوم مقابله با «تروریسم اسلامگرای تندرو» تاکید کرده و به نحوی تروریست‌ها را به اسلام ربط داده است.

حالا خبر رسیده که مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید در دیدار و گفتگو با کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا از مرتبط دانستن تروریست‌ها به اسلام انتقاد کرده است.

 او به کارکناش گفته که مسلمانانی که اقدامات تروریستی می‌کنند، در واقع دینشان را تحریف می‌کنند.

نیویورک تایمز به نقل از افراد حاضر در نشست گزارش داده که «مک مستر» در اولین جلسه با حضور کارکنان شورای امنیت ملی از لفظ «تروریسم اسلامگرای تندرو» انتقاد کرده و آنرا مفید ندانست چرا که به گفته او تروریست‌ها «مسلمان نیستند».

در گزارش این رسانه آمده است: «این موضع، رد و انکار ادبیات استفاده شده توسط رئیس‌جمهور و همچنین مایکل فلین سلف پیشین وی است».

نیویورک تایمز افزود: «این همچنین نشانه‌ای است که ژنرال مک مستر که خود کهنه سرباز جنگ عراق است و به داشتن درک خوب از تاریخ و خط مستقل فکری شهرت دارد، شاید شورای امنیت ملی را از تفکرات ایدئولوژی محور آقای فلین دور کند».