۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
امنیت ملی از امنیت مرزها آغاز می‌شود

ترامپ: پاریس دیگر پاریس نیست

کد خبر : ۳۵۱۲۴۵
صراط: رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه سیاست مهاجرتی خود با اشاره به حملات تروریستی اخیر فرانسه، ورود مهاجران خارجی به اروپا را سرمنشأ ورود تروریست‌های خارجی به کشورهای اروپایی خواند.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور آمریکا دیروز جمعه در نشست سالیانه محافظه‌کاران آمریکایی اقدام به ایراد سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» طی این نشست در توجیه و دفاع از سیاست مهاجرتی خود، با اشاره به حملات تروریستی اخیر فرانسه اعلام کرد: «پاریس دیگر پاریس نیست. امنیت ملی از امنیت مرزها آغاز می‌شود و چنانچه تروریست‌‌های خارجی اگر نتوانند وارد کشور ما بشوند نمی‌توانند علیه آمریکا اقدام کرده و به آن ضربه بزنند.»

وی که پیش از نیز با اشاره به حملات تروریستی ماه‌های گذشته فرانسه اقدام به توجیه سیاست مهاجرتی خود کرده بود، این بار در سخنانش تمرکز خود را بر پایتخت فرانسه معطوف کرد و گفت: «من دوست بسیار نزدیکی دارم که عاشق شهر نور (پاریس) است و سالها هر تابستان به همراه همسر و خانواده‌اش به پاریس سفر می‌کرد. برای مدت طولانی او را ندیدم، وقتی دوباره او را دیدم از او پرسیدم «جیم» کی به پارس سفر می‌کنی؟ و او پاسخ داد: «دیگر به آنجا نمی‌روم؛ پاریس دیگر پاریس نیست...او هرگز فرصت رفتن به پاریس را از دست نمی‌داد اما دیگر قصد رفتن به این شهر را ندارد.»

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین روز گذشته اعلام کرد: «نگاهی بیندازید به اینکه در اروپا چه اتفاقی می‌افتد؟ درباره سوئد به من زیاد حمله شد. تنها یک روز بعد... سؤال من این بود که آیا کسی اتفاقاتی که در آنجا می‌افتد را گزارش کرده است؟ اما معلوم شد که رسانه‌ها وقایع سوئد را درست گزارش نکرده‌اند و شورشی که یک روز بعد از اظهاراتش در یکی از محله‌های مهاجرنشین سوئد رخ داده در واقع موید اظهارات او بوده است.»

اظهارات ترامپ در حالیست که رسانه‌ها، دیروز جمعه در راستای راستی‌آزمایی صحت ادعاهای ترامپ درباره ارتباط بین مهاجران با جرم و جنایت در سوئد اقدام به انتشار نمودارهایی کردند که طبق این نمودارها میزان جرم و جنایت در آمریکا طی سال 2016 میلادی 4 برابر نرخ آن در سوئد بوده است.