۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

توجیه عجیب برای مصوبه ضدکارگری مجلس

یک نماینده مجلس با این استدلال که کارگران حقوق کمتری دریافت می‌کنند، باید مالیات بیشتری بپردازند درصدد توجیه اقدام مجلس است.
کد خبر : ۳۵۱۲۵۵
صراط: عضو شورای عالی کار با اشاره به مصوبه ضد کارگری مجلس شورای اسلامی در خصوص سقف معافیت مالیاتی کارگران با کارمندان، گفت: یک نماینده مجلس با این استدلال که کارگران حقوق کمتری دریافت می‌کنند، باید مالیات بیشتری بپردازند درصدد توجیه اقدام مجلس است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز مجلس شورای اسلامی در اقدامی سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولت را 2 میلیون تومان و سقف معافیت مالیاتی کارگران را 1.5 میلیون تومان تصویب کرده است.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که کارگران کشور کمترین میزان حقوق و مزایا را در کشور دریافت می‌کنند و نسبت به کارمندان از امکانات کمتری برخوردار هستند انتظار می‌رفت تا بیشتر مورد توجه مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرند.

این مصوبه تبعیضی آشکار در جهت افزایش فاصله طبقاتی و توزیع ثروت در کشور خواهد بود و حتی اگر کارگری در کشور تا 2 میلیون تومان نیز حقوق دریافت کند باید تا سقف 1.5 میلیون تومان مشمول معافیت مالیاتی باشد.

در این باره توجیهی از سوی یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ارائه شده مبنی بر اینکه چون حقوق کارگران کمتر از یک میلیون تومان است باید سقف معافیت مالیاتی‌شان 1.5 میلیون تومان باشد.

بنابراین این نماینده مجلس کاملا آشکار بر بالاتر بودن قدرت خرید کارمندان نسبت به کارگران اعتراف کرده است اما با این حال در تصویب معافیت مالیاتی تبعیضی آشکار بوجود آورده‌اند.

در این باره فرامرز توفیقی، عضو شورای عالی کار و رئیس کمیته دستمزد مجمع نمایندگان کارگران به خبرنگار فارس گفت: در شرایطی که نمایندگان مجلس عهد و پیمان بسته بودند که از حقوق مردم دفاع کنند شاهد خلف وعده و خروج از وظایف اصلی‌شان هستیم.

وی با طرح سوالی گفت: آیا نمایندگان مجلس هیچگاه مطالبات و درخواست‌های سالیان گذشته در شورای عالی کار را برای رفع این تبعیض آشکار مطالعه‌ کرده‌اند؛ آیا برداشت از جیب 13 میلیون کارگر که زیر خط فقر حقوق دریافت می‌ کنند، مصداق بی‌عدالتی و بی‌کفایتی نمایندگان مجلس نیست؟

توفیقی گفت: آیا هیچگاه به فکر وادار کردن دلالان و واردکنندگان بزرگ که هر ساله بر ارزش ثروتشان افزوده می‌شود و در عین حال موجب بی‌نظمی در بازار می‌شوند، هستند؟

این عضو شورای عالی کار با تاکید بر اینکه آیا نباید به دولت تدبیر و امیدی که با هدف گسترش عدالت اجتماعی آمده، خرده گرفت؟ تصریح کرد: چرا اینگونه درخواست تبعیض‌آمیزی را دولت به مجلس ارائه کرده و آیا نباید از وزارت کار برای این بی‌توجهی و عدم انجام وظیفه خرده گرفت.

این فعال کارگری تاکید کرد: باید در پاسخ به این سوالات اندیشه شود و بهتر است به جای اقدامات ضد کارگری در دولت و مجلس، کمی به فکر این قشر زحمت‌کش در جامعه باشند. چرا که کارگران همواره در طول سال‌های پس از انقلاب تمام سختی‌ها را به جان خریده و همواره حامی نظام بوده‌اند.
برچسب ها: صراط کارگر مالیات