۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

کفن پوشی گروه‌های بحرینی در حمایت از رهبرانقلاب

دادستانی کل بحرین اعلام کرده است که روز دوشنبه ۹ اسفند آخرین جلسه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین برگزار می‌شود.
کد خبر : ۳۵۱۲۷۴

صراط:با نزدیک شدن به روز محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم برخی گروه‌های بحرینی مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات‌های گسترده و کفن‌پوشیده به نشانه دفاع از آیت‌الله قاسم تا پای جان دعوت کردند.

به گزارش فارس، در جلسه قبلی محاکمه آیت‌‌الله قاسم مردم بحرین بنا به دعوت علمای این کشور در تظاهرات گسترده کفن‌پوشان شرکت کردند که همین امر باعث شد دولت بحرین مجبور به لغو جلسه محاکمه و تعویق آن به روز 9 اسفند شود.

پایگاه «البحرین الیوم» گزارش داد که ائتلاف 14 فوریه خواستار تحصن نامحدود مردم در مقابل منزل آیت‌الله قاسم در منطقه الدراز از ابتدای امروز شنبه شده و از افراد داوطلب خواسته است تا به جمع فدائیان در مقابل منزل آیت‌الله بپیوندند.

ائتلاف مذکور همچنین بار دیگر خواستار برگزاری تظاهرات کفن‌پوشان برای دفاع از آیت‌الله قاسم تا پای جان شد و از آنها خواست تا با حضور گسترده در خیابان‌ها و میادین مانع هر گونه تعرض به آیت‌الله شوند.

جنبش «الحریات و الدیقراطیه»(حق) نیز با تأیید دعوت ائتلاف مذکور خواستار تحصن نامحدود در الدراز شد.

جریان الوفاء الإسلامی نیز بر آمادگی برای هر گونه احتمالی در روز دوشنبه تأکید کرد و افزود که محاکمه آیت‌الله قاسم در راستای انتقام‌گیری از موضع مخالف وی با هر گونه چانه‌زنی بر سر حقوق بحرینی‌ها و عدم چشم‌پوشی از مرجعیت ملت در هر گونه راه‌حل سیاسی صورت می‌گیرد.

دولت بحرین از بیش از هشت ماه پیش به دنبال لغو تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم، منطقه الدراز را تحت محاصره خود درآورده و از همان زمان طرفداران آیت‌الله مقابل منزل وی تحصن کرده‌اند و نیروهای امنیتی نیز بارها به محل تحصن آنها هجوم برده و تعدادی از این افراد از جمله السید مجید المشعل را بازداشت کرده‌اند.