۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

تلاش نافرجام کره شمالی برای ارتباط با ترامپ

وال‌استریت ژورنال می‌گوید پیونگ یانگ پس از روی کار آمدن ترامپ، برای برقراری ارتباط با دولت آمریکا به تکاپو افتاده ولی کلید خوردن این پروژه و دیدار فرستاده عالی‌رتبه کره شمالی، به دلیل عدم صدور ویزای آمریکا، لغو شده است.
کد خبر : ۳۵۱۳۱۴

صراط: برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ملاقات نماینده دولت کره شمالی با مقامات سابق آمریکا در نیویورک پس از عدم صدور ویزا برای فرستاده ویژه پیونگ‌یانگ، لغو شد.

به گزارش فارس، آنطور که وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده، بنا بود که این مذاکرات در روزهای اول و دوم مارس (11 و 12 اسفند ماه) در هتلی نزدیک مقر سازمان ملل برگزار شود؛ جایی که هیئت اعزامی کره شمالی به این سازمان بین‌المللی نیز دفتر دارد.

فرستاده ویژه پیونگ یانگ برای این مذاکره «چو سون هوئی» مدیرکل امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی بوده است که البته به دلیل صادر نشدن ویزای آمریکا، نمی‌تواند در مذاکرات شرکت کند و فعلاً مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

برنامه‌ریزی‌های پیونگ یانگ برای گفت‌وگوی مستقیم با مقامات آمریکا پس از روی کار آمدن ترامپ آغاز شده است؛ این را یکی از دولتی‌های کره شمالی که در این امر دخیل بوده به وال‌استریت‌ژورنال گفته است.

هنوز علت عدم صدور ویزای آمریکا برای نماینده عالی دولت کره شمالی مشخص نیست ولی احتمال دارد اقدام اخیر کره شمالی در شلیک آزمایشی موشک و یا کشته شدن برادر تبعیدی رهبر کره شمالی در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور، دلیل مساله بوده باشد.

ترکیب دقیق هیئت آمریکایی برای این دیدار اعلام نشده و تنها گزارش موجود نشان می‌دهد که 2 تن از مقامات سابق آمریکایی که در میانجیگری برای آزادی آمریکایی‌ها از زندان کره شمالی نقش داشته‌اند، بنا بوده در دور میز این مذاکرات حضور داشته باشند.