۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱

رونمایی از پیشرفته‌ترین ناوشکن ساخت ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن جدید «سهند» که پیشرفته‌ترین ناوشکن ما خواهد بود، بزودی به ناوگان دریایی الحاق خواهد شد.
کد خبر : ۳۵۱۳۲۹

صراط: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» که برای اولین بار از روی ناوشکن جدید نداجا با نام «سهند» پخش شد، با اشاره به روند ساخت ناوشکن در نیروی دریایی ارتش، گفت: ناوشکن جدید «سهند» که پیشرفته ترین ناوشکن ما خواهد بود، بزودی به ناوگان دریایی الحاق خواهد شد.

به گزارش فارس، سیاری افزود: ناوشکن های ما طوری ساخته می‌شوند که هم امکان دفاع و هم تهاجم علیه اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی را داشته باشد و بالگردی که ناو «سهند» حمل خواهد کرد، بزرگتر از جماران است.

وی درخصوص برخی جوسازی های داخلای درخصوص ساخت تجهیزات دریایی در داخل ایران تصریح کرد: وقتی ناوشکن جماران را ساختیم، عده ای گفتند مهندسی معکوس است درحالیکه جماران متفاوت از ناوهای موجود در ایران بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توانمندی ما به حدی است که اکنون ناوگروه ٤٤ ما متشکل از ناوشکن الوند و ناو لجستیک بوشهر، صدو پنجاهمین روز دریانوردی خود را در آب های آزاد پشت سر می‌گذارد.