۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
بازگشت با توپ پر پس از ۴ سال

مشایی شورای نگهبان را تهدید کرد؟/ بوی فتنه می‌آید

اسفندیار رحیم مشایی دست راست محمود احمدی‌نژاد که حتی در ماه‌های پایانی دولت سابق هم در سکوت به سر می‌برد، پس از ۴ سال با توپ پر بازگشته و در حمایت از حمید بقایی، نسبت به ردصلاحیت او هشدار داده است.
کد خبر : ۳۵۱۵۰۶
گروه سیاسی صراط - اسفندیار رحیم مشایی دست راست محمود احمدی‌نژاد که حتی در ماه‌های پایانی دولت سابق هم در سکوت به سر می‌برد، پس از ۴ سال با توپ پر بازگشته و در حمایت از حمید بقایی، نسبت به ردصلاحیت او هشدار داده است.

به گزارش صراط، رییس دفتر سابق احمدی نژاد با این ادعا که هیچ دلیلی برای رد صلاحیت بقایی وجود ندارد، هشدار داده است که اگر بقایی رد صلاحیت شود دوقطبی خطرناکی شکل خواهد گرفت.

به درستی معلوم نیست منظور مشایی از این دوقطبی خطرناک چیست اما اظهارات او بی‌تردید نوعی تهدید شورای نگهبان و دستگاه‌های مجری انتخابات است.

مشایی شورای نگهبان را تهدید کرد؟/ بوی فتنه می‌آید
ادعای لیدر حلقه انحراف در حالی است که همین چند ماه پیش رهبر معظم انقلاب به خاطر جلوگیری از تشکیل یک دوقطبی مضر، "پشت بلندگو" احمدی‌نژاد را از حضور در انتخابات بر حذر داشتند.

طبیعتا حضور یکی از یاران نزدیک احمدی‌نژاد در انتخابات هم می‌تواند همین دوقطبی را تشکیل دهد اما عجیب است که اکنون مشایی درست عکس این موضوع را عامل شکل‌گیری دوقطبی تلقی کرده است.

اعلام نامزدی بقایی در انتخابات در حالی است که خود مشایی در انتخابات ۹۲ ردصلاحیت شده بود. از این رو، به دلیل هم مسلک بودن این دو، طبیعی است که بقایی هم با همان دلایلی که شورای نگهبان را به ردصلاحیت مشایی مجاب کرد رد صلاحیت شود.

با این شرایط، به نظر می‌رسد اظهارات امروز مشایی چیزی جز تهدید نیست و حتی بوی یک فتنه خطرناک از آن به مشام می‌رسد که چه بسا ورود دستگاه‌های نظارتی را هم طلب کند.

گفتنی است در میان همه نزدیکان احمدی‌نژاد حساب مشایی و بقایی کاملا جداست و حتی اگر رییس‌جمهور سابق در انتخابات اعلام بی‌طرفی کرده باشد، نمی‌توان بقایی را از او جدا دانست. موضوعی که مشایی هم به آن اشاره کرده و گفته است کاندیدایی می‌خواهیم که پس از ریاست جمهوری اعلام کند چون احمدی‌نژاد نبود مردم به من رای دادند!