۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

۴ هزار کانال و شبکه اجتماعی در سامانه ارشاد ثبت‌نام کردند

کد خبر : ۳۵۱۶۴۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار کانال و شبکه اجتماعی در سامانه شامک ثبت‌نام کرده‌اند تا هویت آن‌ها مشخص شود.

به گزارش تسنیم از گرگان، سیدرضا صالحی امیری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای شفاف‌سازی وضعیت کانال‌ها و سایت‌ها با اعلام فرهنگ و ارشاد تاکنون بیش از 4 هزارکانال و شبکه اجتماعی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: درحوزه مجازی، شورای مجازی با تدبیر رهبر معظم انقلاب در شورای عالی فضای مجازی در کشور شکل گرفته و 3 قوه در آن عضو هستند و ریاست این شورا با رئیس جمهور است و وظایف دستگاه‌ها در این شورا مشخص شده است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های کلی این شورا شفاف‌سازی کانالها، سایت‌‌ها و شبکه‌های اجتماعی است یعنی هر فردی در این فضا کار می‌کند هویتش باید مشخص شود که چه چیزی تولید، توزیع و اطلاع‌رسانی می کند و این به معنی محدودیت‌سازی نیست و دولت همه شبکه‌های اجتماعی را به رسمیت می‌شناسد و این به معنی فرصت برای همه است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: قانونمندی، هنجارمندی یک ضرورت است همانگونه که در شورای اداری استان گلستان امروز گفتم باید بستر مناسب برای جوانان فراهم شود تا به اطلاعات دسترسی داشته باشند اما باید مراقب باشیم این فضا تبدیل به محیطی ناهنجار نشود و رسالت ارشاد ثبت‌نام است که با اعلام ما تاکنون 4 هزار کانال به صورت رسمی ثبت‌نام کرده‌اند تا نشان دهند برای شفاف‌سازی مشکلی وجود ندارد.

صالحی امیری درباره جایزه اسکار اصغر فرهادی با تبریک به آقای فرهادی و جامعه بزرگ هنری کشور اظهار کرد:این اتفاق مهمی بود، در شرایطی که آمریکا راه را بسته بود آقای فرهادی صدای فرهنگ ایران را به گوش جهانیان رساند و نشان داد فرهنگ ما فرهنگ صلح و دوستی است.

وی تاکید کرد: این جایزه یک پیام مهم داشت و این است که دنیای امروز دنیا تعامل، تبادل و گفتگو است و رفتار رئیس جمهور آمریکا با این پیام دنیا مغایرت دارد و فرهادی با رفتار خود این پیام را به گوش جهانیان رساند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی درباره برنامه‌های دفاع مقدس هم تصریح کرد:امسال 6 فیلم دفاع مقدس در پرده سینماهای ما بود و برای حفظ دفاع مقدس با بنیاد حفط آثار و بنیاد شهید تعاملاتی انجام شده تا در حوزه کتاب، فیلم وهنر بیشتر کار شود و نمونه آن اجرای کنسرت وحدت بود و فرهنگ و ارشاداسلامی به دنبال حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است.
برچسب ها: صراط کانال
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز