۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

دیدار زنگنه با وزیر اندونزیایی

وزیر نفت گفت: روابط ایران و اندونزی پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به ویژه در بخش انرژی توسعه یافته است.
کد خبر : ۳۵۱۷۲۹
صراط: شانا نوشت: وزیر نفت گفت: روابط ایران و اندونزی پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به ویژه در بخش انرژی توسعه یافته است.

بیژن زنگنه  در جریان دیدار با هیئت اندونزیایی به ریاست دارمین ناستین، وزیر هماهنگی امور اقتصادی جمهوری اندونزی گفت: ما همیشه روابط خوب و دوستانه ای با مردم و دولت اندونزی داشته ایم و پس از برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) هم این روابط رو به توسعه است.

وی افزود: این روابط افزون بر واردات محموله های نفتی، شامل همکاری با شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) در زمینه توسعه میدان‌های نفتی ایران می شود.

وزیر نفت گفت: امیدوارم که سفر این هیئت سبب توسعه روابط ٢ کشور به ویژه در بخش‌های انرژی و نفت و گاز شود.

وزیر نفت را در این دیدار امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، سعید خوشرو، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران و غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران همراهی می کنند.

آرکاندار تاهار، معاون وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی، سایماسو آلام، مدیر بخش بالادستی شرکت پرتامینا نیز در کنار دارمین ناستین، وزیر هماهنگی امور اقتصادی جمهوری اندونزی قرار دارند.

اندونزی یکی از مشتریان ال پی جی و نفت خام ایران است. اخیرا یک فروند کشتی شرکت ملی نفتکش برای نخستین بار پس از لغو تحریم‎ها برای تحویل محموله نفت ایران، عازم اندونزی شد.

هیئت اقتصادی ٢٥ نفره اندونزی دیروز به ریاست دارمین ناستین، وزیر هماهنگی امور اقتصادی جمهوری این کشور در حالی وارد ایران شد که این کشور به شدت علاقمند به سرمایه‌ گذاری در میدان‌های نفتی ایران است و شرکت پرتامینا برای توسعه ٢ میدان منصوری و آب تیمور با شرکت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه امضا کرده است.
برچسب ها: همکاری نفتی