۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کریمی قدوسی خبر داد

نامه ظریف به وزیر خارجه دولت ترامپ/ درخواست ملاقات محرمانه در استانبول

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نامه محمد جواد ظریف به وزیر امور خارجه دولت ترامپ خبر داد.
کد خبر : ۳۵۱۸۵۰
صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نامه محمد جواد ظریف به وزیر امور خارجه دولت ترامپ خبر داد.

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از نامه محمد جواد ظریف به وزیر امور خارجه دولت ترامپ خبر داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در پی ارسال این نامه وزیر امور خارجه ایران 4 درخواست را از رکس تیلرسون مطرح کرد که امیدواریم وزیر خارجه این موضوع را تکذیب نکند چراکه هرچه گفته می شود بر اساس واقعیات است.

قدوسی تاکید کرد: یکی از مباحثی که ظریف در نامه به وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرده است این بوده است که آمریکا برای پاره کردن برجام اقدام نکند زیرا در غیر این صورت ایران از آمریکا به دلیل نقض برجام به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

کریمی قدوسی تأکید کرد: همچنین مهمترین درخواست ظریف از وزیر امور خارجه آمریکا این است که وزارت خارجه آمریکا یک نماینده ویژه ای را برای بحث برجام مشخص کند که در این نامه اشاره شده جان کری را به عنوان برای این امر انتخاب کند. چراکه وی ارتباط خوب و شفافی با تیم مذاکره کننده دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین ظریف در پی این نامه به وزیر خارجه جدید آمریکا پیشنهاد می‌دهد که ملاقات دوجانبه محرمانه در استانبول ترکیه برگزار شود.

قدوسی با اشاره به چهارمین درخواست وزیر امور خارجه ایران از تیلرسون، افزود: ظریف همچنین تقاضای خط ارتباط مستقیم اضطراری بین وزارت خارجه دو کشور را برای مواقع خاص را طی این نامه خواستار شده است.

وی تاکید کرد: نامه وزیر امور خارجه ایران به وزیر امور خارجه جدید آمریکا تاکنون هیچ عکس العملی را در پی نداشته است و مشخص نیست که آیا این نامه با هماهنگی مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است یا خیر؛ اما از آنجا که این نوع روابط مورد تایید ایران نیست جای تردید وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین وزیر امور خارجه ایران سه نامه دیگر نیز به موگرینی ارسال کرده است که در پی آن موارد نقض برجام مطرح شده است که این نامه بسیار خوب و انقلابی بوده است.

قدوسی همچنین گفت : از طرف مسئولین نظام به وزیر امور خارجه ایران تأکید شده است که این نامه ها به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم نیز از موارد نقض برجام آگاهی یابند با این وجود حتی در نامه شماره 4 ظریف به کمیسیون امنیت ملی این موارد نقض برجام ذکر نشده است.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید تحریم هایی که همچنان روند صعودی آن طی می شود لازم به شفاف سازی بیشتر در میان افکار عمومی از سوی دولت به ویژه روحانی و وزیر امور خارجه در خصوص مسائل هسته ای هستیم.

برچسب ها: ظریف ترامپ