۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

توضیح وزیر نیرو درباره آخرین وضعیت برق اهواز

شست‌وشوی مقره‌های مربوط به دکل‌ها و پست‌های آسیب‌دیده طی روزهای‌ آتی به پایان می‌رسد.
کد خبر : ۳۵۲۰۶۷
صراط: وزیر نیرو با بیان اینکه شست‌وشوی مقره‌های مربوط به دکل‌ها و پست‌های آسیب‌دیده طی روزهای‌ آتی به پایان می‌رسد،‌ گفت: امروز شرایط برق در اهواز و خوزستان عادی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش فارس، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو ظهر امروز در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بارش بسیار خوبی که در بهمن ماه داشتیم اکنون تقریبا میزان متوسط بارش کشور مطابق با شرایط متوسط سال‌های گذشته است و تقریبا مشابه سال 94 است.

وی در ادامه افزود: بر این اساس می‌توان چنین قضاوت کرد که ما امسال تاکنون به صورت متوسط در کل کشور شرایط نرمالی داشتیم منتهی باید به این نکته توجه کنیم که شرایط بارش در تمام نقاط کشور همسان نیست.در برخی استان‌ها شرایط خوبی داشتیم به خصوص در استان‌هایی که نگرانی جدی داشتیم مانند بوشهر و هرمزگان و ... که بارش‌های خوبی صورت گرفت اما در برخی شهرها مانند یزد، اصفهان، شیراز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم خداوند به عنایت خودش جبران کند و در ماه‌های آینده شاهد بارش بیشتری در همه نقاط کشور باشیم.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که آیا همچنان شاهد قطعی برق در خوزستان خواهیم بود یا خیر،‌گفت: بنده از همان زمانی که این اتفاق افتاد اعلام کردم حدود 18 روز طول می‌کشد تمام مقره‌های مربوط به دکل‌ها و پست‌های آسیب‌دیده در منطقه گرد و غبار شست‌وشو شود و چند روزی باقی نمانده بنابراین طی چند روز آینده این موضوع کاملا مرتفع می‌شود و امروز شرایط برق در اهواز و خوزستان عادی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.