۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

آیت الله مکارم: ناتوی عربی دسیسه آمریکا برای نابودی اسلام است

مرجع تقلید شیعیان گفت: ناتوی عربی دسیسه‌ای آمریکایی و صهیونیستی برای نابودی جهان اسلام است و باید سران عرب از خواب غفلت بیدار شوند.
کد خبر : ۳۵۲۲۹۲
صراط: مرجع تقلید شیعیان گفت: ناتوی عربی دسیسه‌ای آمریکایی و صهیونیستی برای نابودی جهان اسلام است و باید سران عرب از خواب غفلت بیدار شوند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز  در مراسمعزاداری حضرت صدیقه کبری(س) که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت ام‌ابیها(س)، اظهار داشت: امروز رئیس‌جمهور آمریکا به‌صراحت از دو استراتژی سیاسی سخن می‌گوید و مدعی می‌شود ما در خاورمیانه دو کارداریم، یکی ایجاد ناتوی عربی مستقل بدون دخالت آمریکا اما با حمایت آن و دیگری اینکه خاورمیانه را پر از سلاح‌های کهنه و قدیمی خود کنیم و پول دولت‌های خاورمیانه را بگیرم.

وی افزود: سوریه، یمن، شمال عراق تجربه خوبی است که دولت‌ها و ملت‌های عربی باید نسبت به آن هوشیارتر عمل کنند و در دام دسیسه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: من نمی‌دانم سران عرب چه فکری می‌کنند، فکر نمی‌کنند آمریکا چه نقشه‌ای کشیده است، بیدار شوید! در مقابل چشمتان سوریه ویران شد و معلوم نیست تا 30 سال دیگر هم آباد شود.

وی بیان کرد: شمال عراق را ببینید، باآنکه سنی مذهب هستند و مزدوران آمریکا همه را به خاک و خون کشیدند و ویران کردند، یعنی به خودشان هم رحم نکردند، حال ناتوی عربی درست کرده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: این پیام را به گوش جهان عرب برسانید تا سران آن‌ها بیدار شوند دشمن اسلام، تمام سرزمین‌های اسلامی را ویران می‌کند.

عوامل انحراف در اسلام

وی بابیان اینکه دو مشکل باعث شد که انقلاب اسلامی نوپای رسول‌الله(ص) به دست نااهلان بیفتد، اظهار داشت: نخست عدالت جمیع صحابه و دیگری اجتهاد آنان بود. اینکه عده‌ای معتقد بودند همه اصحاب پیامبر(ص) عالی هستند، هر کاری می‌کنند درست است، هر سخنی که می‌گویند عین حقیقت است، اینکه اگر کسی ده سال، یک سال، یک ساعت با پیامبر(ص) بوده صحابه هر چه می‌کند درست است، نگاه و تصور درستی نبود. اینکه احمد بن حنبل می‌گوید کسی که یک ساعت با پیامبر(ص) بوده است، صحابه‌ای عادل بوده و انحرافی ندارد و هر چه گفت باید قبول کرد، آیا قابل‌قبول است؟

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: وقتی قرآن می‌گوید «ای پیامبر(ص) منافقین در کنارت و اطرافت هستند و حتی تو آنان را علی‌الظاهر نمی‌شناسی». آیا تمام کسانی که در کنار پیامبر(ص) بودند حتی منافقینی که قرآن به آن‌ها اشاره می‌کند، عادل و به واقعیت سخن می‌گفتند؟

وی ادامه داد: دومین اشتباهی که موجب شد اسلام به انحراف کشیده شود مسئله اجتهاد صحابه بود، اجتهادی که به آنان اجازه می‌داد هر جنایتی را انجام دهند، از شکستن بیعت گرفته تا آتش زدن در خانه دختر رسول خدا(ص)، اجتهاد دروغینی که جنگ جمل را به راه انداختن و 17 هزار نفر کشته شدند و یا در جنگ صفین با شکستن عهد و پیمان 100 هزار مسلمان را کشتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: البته جایگاه صحابه برای ما بسیار ارزشمند و قابل‌احترام است، اما نه همه‌کسانی که نام صحابه را فقط یدک کشیدند. من هرگز کسانی که در 30 سال زمان حکومت‌داری رسول‌الله بودند را تبرئه نمی‌کنم، چون آن دوران را درک کردند و در مقابل انحرافاتی که به وجود آوردند سکوت کردند.

وی ادامه داد: چه شد اسلام بعد از 30 سال می‌شود حکومت جاهلی؟، بین امیه با اسلام و خاندان پیامبر(ص) چه کردند؟ باید درباره این مسائل مطالعه و پژوهش شود.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: صدر اسلام برای ما تجربه باشد، باید مراقب انقلاب باشیم و اگر هوشیار نباشیم و در خواب غفلت به سر ببریم، وقتی به خود می‌آییم که انقلاب ما هم رفته و ضدانقلاب مناصب را به دست گرفته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تأکید کرد: ایجاد و برقراری انقلاب اسلامی حرکتی ارزشمند، اما حفظ آن دشوارتر و سخت‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به خطبه انسان‌ساز حضرت زهرا(س) افزود: این خطبه از خطبه‌های مشهوری است که علمای بزرگ شیعه و اهل سنت با سلسله سندهای بسیار آن را نقل کرده‌اند. این خطبه غرا و کم‌نظیر در حقیقت از هفت بخش تشکیل می‌شود و بر هفت محور دور می‌زند که هرکدام هدف روشنی را تعقیب می‌کند و باید جداگانه موردتوجه قرار گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: بخش اول، تحلیل فشرده و عمیقی پیرامون مسئله توحید و صفات پروردگار و اسماء حسنی و هدف آفرینش است. بخش دوم مقام والای پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم و مسئولیت‌ها و ویژگی‌ها و اهداف حضرت مورد بحث قرار گرفته، بخش سوم از اهمیت قرآن مجید و عمق تعلیمات اسلام، فلسفه و اسرار احکام و پند و اندرزهایی در این رابطه سخن می‌گوید، در بخش چهارم بانوی اسلام علیهاالسلام ضمن معرفی خویش، خدمات پدرش رسول اللَّه صلی‌الله علیه و آله و سلم را به این امت بازگو می‌کند و در اینجا بانوی اسلام سلام‌الله علیها دست آن‌ها را گرفته و به گذشته نزدیک جاهلی خود، برای یک دیدار عبرت‌انگیز و مقایسه با وضعشان بعد از اسلام و گرفتن درس از این دگرگونی، رهنمون می‌شود.

وی افزود: در بخش پنجم، حوادث و رویدادهای بعد از رحلت پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم و حرکت و تلاش حزب منافقین را برای محو اسلام بازگو کرده است و بخش ششم از غصب فدک و بهانه‌های واهی که در این زمینه داشتند و پاسخ به این بهانه‌ها سخن می‌گوید و سرانجام در بخش هفتم به‌عنوان یک اتمام‌حجت از گروه انصار و اصحاب راستین پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم استمداد می‌کند و گفتار خود را با تهدید به عذاب الهی پایان می‌دهد.