۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
پرسپولیس و استقلال بنگاه اقتصادی نیستند تا مالیات بدهند

واکنش داورزنی به احتمال جدایی کی‌روش و پناهندگی یک اسکی‌باز

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: موضوع مربوط به جدایی کی‌روش از تیم ملی را فدراسیون فوتبال پیگیری می‌کند، ما دنبال موفقیت فوتبال ملی هستیم، همواره گفتیم که وزارت ورزش کنار فدراسیون فوتبال است.
کد خبر : ۳۵۲۳۸۳
صراط: معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: موضوع مربوط به جدایی کی‌روش از تیم ملی را فدراسیون فوتبال پیگیری می‌کند، ما دنبال موفقیت فوتبال ملی هستیم، همواره گفتیم که وزارت ورزش کنار فدراسیون فوتبال است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مجموعه دوستان در فدراسیون شطرنج خسته نباشید می‌گویم. هرچند خیلی دیر برای این موضوع تصمیم گیری شد. اما میزبانی شایسته‌ای داشتیم. این میزبانی‌ها را باید از دو یا سه سال قبل پیش بینی و برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: چند ماه پیش از اینکه من معاون وزیر شوم هماهنگی‌ها انجام شد تا ایران میزبان شود. من خودم نگران بودم که سرعت کار به کیفیت ضربه بزند، اما خوشبختانه دوستان توانستند میزبان سربلندی باشند.

داورزنی گفت: از اسپانسرهایی که شطرنج را حمایت کردند هم تشکر می‌کنم. قطعا تلاش وزارت ورزش این است که مشکلی برای دوستان ایجاد نشود. برای میزبانی مسابقاتی در این سطح نیازمند هناهنگی‌های همه جانبه بیشتری بود، اما با این وجود بازهم توانستند شرایط خوبی را فراهم کنند. وزارتخانه و چند اسپانسر دست به دست هم دادند تا بخشی از هزینه‌ها تامین شود. بدون شک پشت فدراسیون شطرنج را خالی نخواهیم کرد.

معاون وزیر ورزش اظهار داشت: در ماه‌های اخیر چند میزبانی بین المللی خوب را در ایران داشتیم؛ این میزبانی‌ها بدون شک کمک زیادی به توسعه دیپلماسى عمومی می‌کند. وقتی همزمان چند مسابقه بین المللی در ایران با این میزان حساسیت برگزار می‌شود نشان‌گر اوج امنیت در کشور ما است. طبیعی است این تیم‌هایی که به ایران می‌آیند پیام‌رسان ایران خواهند بود، چراکه در مصاحبه‌های خود بسیار از ایران تعریف و تمجید کردند حالا هرچقدر هم دشمنان علیه کشورمان جوسازی کنند دیگر نیازی به جواب‌های ما نیست و همین ورزشکاران خارجی می‌توانند پیام رسان فرهنگی و امنیتی ما باشند.

وی درخصوص بدهی مالیاتی حدود 170-180 میلیاردی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: بدهی مالیاتی بحث‌هایی بوده که در گذشته مطرح بوده است. در خصوص پرداخت مالیات بر حقوق و مالیات تکلیفی بحثی نداریم. بحثی وجود دارد درخصوص مالیات بر عملکرد که ما روی این موضوع بحث داریم. حرف ما این است که این باشگاه‌ها بنگاه‌های اقتصادی نیستند که بخواهند از عملکرد خود مالیاتی هم پرداخت کنند. صحبت مفصلی شد و در جلسه‌ای که برگزار شد فرصتی مشخص شد تا باشگاه‌ها به این موضوعات رسیدگی کنند. بنابراین تا یک یا دو ماه آینده بحث بحرانی در این مورد نداریم. عددی که گفته می‌شود عمدتا مالیات تکلیفی و مالیات بر حقوق نیست، بلکه مالیات بر عملکرد است که ما در این مورد اختلاف نظر داشتیم. فکر می‌کنم در آینده شرایط بهتر خواهد شد و دوستان مالیاتی هم همکاری خوبی خواهند داشت.

داورزنی درمورد خبرهایی مبنی بر جدایی کی روش از تیم ملی فوتبال ایران گفت: این بحث را فدراسیون فوتبال پیگیری می‌کند. ما دنبال موفقیت فوتبال ملی هستیم. همواره گفتیم که وزارت ورزش کنار فدراسیون فوتبال است تا فوتبال ملی به دور از تنش ها و حاشیه ها بتواند در مسیر پیشرفت قرار بگیرد. در هفته های اخیر این موضوع روی فوتبال ملی و باشگاهی ایران تاثیرات مثبتی گذاشته است. حضور موفقیت آمیز نماینده های ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا موجب شده تا فوتبال ملی مان هم در آرامش باشد.  منافع ملی باید در اولویت باشند تا انتظارات مردم برآورده شود.

معاون وزیر ورزش درمورد جدایی کی‌روش از تیم ملی و گرفتن غرامت یک میلیون دلاری از او گفت: این بحث به توافقات فدراسیون فوتبال و کی‌روش مربوط است. باید بندهای قرارداد را بررسی و سپس اظهار نظر دقیق کرد. در شرایط کنونی ما کمتر به این موارد ورود می‌کنیم. امیدوارم انتظارات مردم که موفقیت فوتبال ملی در آرامش کامل است محقق شود و بهتر است این بحث را به اشخاص گره نزنیم.

وی درمورد خبر پناهندگی نماینده اسکی ایران، تصریح کرد: فدراسیون اسکی پیگیر این موضوع است و البته چندان موضوع خاصی نیست. به هر حال خانواده این ورزشکار جوان در ایران زندگی می‌کند. درب کشور به روی او باز است و می‌تواند در آرامش بازگردد. نباید تصمیم احساسی بگیرد و تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار بگیرد.
او بارها از ایران خارج شده و برگشته است. ورود نمی‌کنم که چرا این تصمیم را گرفته است، اما به هر حال خانواده او دوست دارد که جوانشان را دوباره در ایران ببیند. ما هم انتظار داریم که او مانند گذشته تصمیم عاقلانه بگیرد و به کشور بازگردد و به زندگی اش ادامه بدهد. درب کشور هم برای رفتن و هم آمدنش همیشه باز است.