۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

گلبارنژاد: برای جان پدرم ارزش قائل نشدند

فرزند دوچرخه‌سوار فقید پارالمپیکی کشورمان گفت: ای کاش به مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک دعوت نمی‌شدیم.
کد خبر : ۳۵۲۷۰۸
صراط: فرزند دوچرخه‌سوار فقید پارالمپیکی کشورمان گفت: ای کاش به مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک دعوت نمی‌شدیم.

به گزارش فارس، علی گلبارنژاد فرزند دوچرخه‌سوار فقید پارالمپیکی با گلایه از مسئولان ورزش کشور گفت: در هنگام درگذشت پدرم در جریان بازی‌های پارالمپیک همه جا عنوان کردند که پاداش نفر اول برای خانواده او در نظر گرفته می‌شود و حتی امکان دارد دیه کامل پرداخت شود، اما با وجود گذشت چندین ماه هیچ خبری نشد.

وی ادامه داد:‌ در مراسم تقدیر از قهرمانان شأن پدر مرحومم حفظ نشد. پدرم جانباز دفاع مقدس و 23 سال عضو تیم‌های ملی بود که 16 مدال رنگارنگ در مسابقات برون مرزی و بین‌المللی کسب کرده بود. مسئولان ورزش کشور انتظار دارند که خارجی‌ها این دیه را پرداخت کنند در حالی‌که وظیفه آنهاست.

فرزند دوچرخه‌سوار فقید پارالمپیکی کشورمان تصریح کرد: ای کاش ما را به این مراسم دعوت نکرده بودند. در حالی‌که به نفر سوم 100 سکه پاداش داده بودند، اما به ما حواله 80 سکه را دادند. از طرفی به ورزشکاری مانند کیمیا علیزاده که سوم شده بود و بهداد سلیمی که اوت شده بود، پاداش مدال طلا را دادند. همچنین به مجتبی عابدینی که چهارم شده بود پاداش مدال برنز را دادند، اما برای پدر من که جانش را برای ایران از دست داده بود و این موضوع در تمام رسانه‌های خارجی بازتاب زیادی داشت ارزش قائل نشدند.

گلبارنژاد با بیان اینکه بعد از دریافت این حواله آن را به محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک پس داده است، گفت: تنها حمایتی که از ما شد پرداخت پاداش 10 هزار دلاری توسط اشرفی، دبیر کمیته ملی پارالمپیک بود. هیچ کس هیچ کاری برای ما نکرد و بعد از مراسمی که در تهران برای پدرم گرفتند دیگر از تهران هیچ حمایتی از ما نشد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی‌که باید ورزشکاران را پیش از اعزام بیمه می‌کردند، اما به ما گفتند که چون کمیته بین‌المللی پارالمپیک آنها را بیمه کرده است این کار انجام نشده است. سقف تعهد بیمه‌ای آنها هم تنها انتقال جسد به کشور مقصد بوده است و تعهد دیگری به ما ندادند.
برچسب ها: گلبارنژاد