۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

چگونه یک روز را در هنگ‌کنگ بگذارنیم +تصاویر

اسم هنگ‌کنگ که می‌آید آدم یاد شلوغی، شهری پر از آسمان خراش، دستفروش‌های نودل و … می‌افتد.
کد خبر : ۳۵۳۱۷۷
صراط: اسم هنگ‌کنگ که می‌آید آدم یاد شلوغی، شهری پر از آسمان خراش، دستفروش‌های نودل و … می‌افتد.

به گزارش مجله گردشگری الی گشت، هنگ‌کنگ شهری شلوغ با هشت میلیون جمعیت است و یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان را دارد، از نظر گردشگران مخصوصا آن‌هایی که عادت به شلوغی ندارند این شهر پر از آدم است، اینجا که بیاییم مکان‌های زیادی برای دیدن است.

چگونه یک روز را در هنگ‌کنگ بگذارنیم +تصاویر

موزه تاریخ هنگ‌کنگ

برای اینکه هنگ‌کنگ را بیشتر بشناسید اول باید درباره گذشته آن بیشتر بدانید، با این موزه می‌توانید پی به گذشته تاریخی این شهر ببرید و به شما یک دید کلی و عالی از گذشته این شهر می‌دهد، کارهایی که در این موزه به نمایش در آمده مربوط به باستان‌شناسی، تاریخ اجتماعی، قوم‌نگاری و تاریخ طبیعی این ناحیه است.

موزه، موزه‌ای بزرگ است به خاطر همین دو تا چهار ساعت باید وقت بگذارید و کل آن را ببینید، در روزهای چهارشنبه ورود به آن رایگان است و می‌توانید با ۱۰ دلار هنگ‌کنگ یک فایل صوتی بگیرید که درباره قسمت‌های مختلف این موزه به شما توضیح بدهد.

چگونه یک روز را در هنگ‌کنگ بگذارنیم +تصاویر

در پارک کولون (Kowloon) قدم بزنید

به پارک بزرگ جزیره کولون بروید، این پارک استخر، باشگاه، باغ چینی و حوض‌های کوچک دارد که می‌توانید در آنجا اردک‌هایی که در آب شنا می‌کنند را تماشا کنید، در این پارک جاهای مشخصی برای استراحت هست که می‌توانید در آنجا برای مدتی دور از گرمای هنگ‌کنگ استراحت کنید، این زمان بهترین فرصت برای تماشای مردم شهر است.

بازار خیابانی در مونگ کوک

این ناحیه هنگ‌کنگ بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بازارها را دارد که در آن‌ها می‌توانید غرق در فرهنگ هنگ کنگ شوید. دو تا از بهترین بازارها برای خرید سوغاتی ارزان لیدیز مارکت و تمپل استریت است  که در اولی می‌توانید برای لباس‌ها، زیورآلات و سوغاتی حسابی تخفیف بگیرید و در دومی هم که بیشتر وسایل دست دوم فروخته می‌شود.

اسکله Tsim Sha Tsui

در این اسکله قدم بزنید و محو چشم‌انداز دورنمای شهری هنگ‌کنگ شوید، وقتی در اینجا هستید حتما به خیابان ستاره‌ها هم بروید که مثل خیابان معروف هالیوود است که در آن برای هر سوپر استار یک ستاره گذاشتند، در این خیابان می‌توانید ستاره‌های چینی و فیلم‌های غربی را ببینید، در اینجا مغازه و رستوران هم وجود دارد و شب‌ها درآن بازارهای بزرگ برپا می‌شود که در آنجا غذاهای سنتی و سوغاتی فروخته می‌شود، حتما از قبل خودتان را برای گرفتن تخفیف‌های حسابی هم آماده کنید.

چگونه یک روز را در هنگ‌کنگ بگذارنیم +تصاویر

قایق سواری

بهترین راه برای طی کردن بندر از جزیره کولون تا جزیره هنگ‌کنگ رفتن با قایق است که در آن می‌توانید با ۲.۲۰ دلار این کشور قشنگ ساختمان‌ها و آسمان خراش‌هایی که در لبه آب هستند را از نزدیک تماشا کنید.