۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

تاکتیک‌های جنگی جدید/آزادسازی ۱۲۵شهرک در۵۰روز+ نقشه

منابع سوری از ورود نیروهای ارتش به شهرک استراتژیک «الخفسه» در حومه شرقی حلب پس از هلاکت شمار زیادی تروریست داعشی و آزادسازی ۱۲۵ شهرک از ابتدای عملیات نظامی در این مناطق خبر دادند.
کد خبر : ۳۵۳۲۳۴
صراط: منابع سوری از ورود نیروهای ارتش به شهرک استراتژیک «الخفسه» در حومه شرقی حلب پس از هلاکت شمار زیادی تروریست داعشی و آزادسازی ۱۲۵ شهرک از ابتدای عملیات نظامی در این مناطق خبر دادند.

به گزارش تسنیم، در دمشق ، پیشگامان ارتش سوریه پس از هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های داعشی وارد شهرک استراتژیک «الخفسه» در حومه شرقی حلب شدند، این در حالی است که نیروهای ارتش برای ورود به ایستگاه پمپاژ آب در «رسم العبود» پس از آزادسازی آخرین شهرک قبل از آن یعنی «کیاریه» آماده می‌شوند.

آزادسازی منطقه الخفسه در پی عملیات دقیقی صورت گرفته است که نیروهای ارتش به فرماندهی سرتیپ سهیل الحسن انجام می‌دهند که شامل پیشروی و آزادسازی روستاهای غربی و شمالی اطراف الخفسه است و پس از آن مواضع داعش در الخفسه به شدت گلوله‌باران شد و آنگاه نیروهای  ارتش پس از هلاکت ده‌ها داعشی ورود به شهرک را آغاز کردند در حالی که بقیه تروریست‌ها به سمت جنوب و شهرک «مسکنه» و مناطق اطراف گریختند.

تاکتیک‌های جنگی جدید/آزادسازی ۱۲۵شهرک در۵۰روز+ نقشه

یک کارشناس نظامی به تسنیم گفت ارتش سوریه در عملیات خود در حومه شرقی حلب، تاکتیک‌های خاصی را در پیش گرفت که بر آتش سنگین و گسترده از یک سو و مانور دادن در زمینه تحرکات در چندین سمت از سوی دیگر مبتنی است که با این تاکتیک‌ها، تروریست‌ها با ضرباتی که متحمل شدند، غافلگیر شده و قدرت هرگونه حرکت و دفاع را از دست دادند و مجبور شدند با عقب‌نشینی از بخش‌های وسیعی از محاصره فرار کنند.

به این ترتیب ارتش سوریه برای اولین بار پس از چند سال پس از آزادسازی شهرک‌های السخنی و قب صغیره و کبیره در شرق  الخفسه به آستانه «بحیره الاسد»(دریاچه اسد) رسیدند.

تاکتیک‌های جنگی جدید/آزادسازی ۱۲۵شهرک در۵۰روز+ نقشه

از سوی دیگر یک منبع در وزارت دفاع سوریه موفقیت نیروهای ارتش در آزادسازی شهرک «الخفسه» و شهرک‌های «خفیة الحمر و الریحانیة و حرنة شهاب و معربا و قبب کبیر و قبب صغیر و أم رسوم و الکباریة و رسم البوخر و طبارة و بلوة و العزیزیة و الکبان و شیخ أبیض» را مورد تاکید قرار داد و با این دستاوردها، نیروهای ارتش در نقطه تماس با گروه‌های کردی موسوم به شورای نظامی منبج قرار گرفتند.

نیروهای ارتش سوریه همچنان به عملیات نظامی خود برای آزادسازی تاسیسات آب الخفسه در منطقه  البابیری در جنوب شهرک  الخفسه ادامه می‌دهند که حدود یک کیلومتر از دریاچه اسد در کرانه غربی رودخانه فرات فاصله دارد و نیروها به زودی به این منطقه خواهند رسید.

نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی خود در حومه شرقی حلب را از 17 ژانویه سال جاری میلادی(28 دی) بدون توقف به فرماندهی سرتیپ سهیل الحسن آغاز کردند که تاریخ هفتم مارس جاری به طور پیاپی ادامه داشته است به طوری که تا کنون حدود 145 شهرک و روستا به مساحت هزار کیلومتر مربع در داخل حومه شرقی حلب را آزاد کرده‌اند.

تاکتیک‌های جنگی جدید/آزادسازی ۱۲۵شهرک در۵۰روز+ نقشه

در حمص واقع در منطقه میانی سوریه نیروهای ارتش کوه‌های العامریه در شرق فرودگاه تدمر را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند و یگان‌های مهندسی هم به خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی داعشی‌ها در میدان نفتی جزل در غرب تدمر ادامه می‌دهند.

خبر دیگر این‌که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نظام آتش‌بس در غوطه شرقی در حومه دمشق از ششم ماه جاری تا بیستم این ماه برقرار می‌شود، این توافق از دوشنبه ششم مارس(16 اسفند) اجرایی شده است.