۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

عکس یادگاری مرحوم عزیزی با شعرای افغانستانی+عکس

شاعر برجسته افغانستانی ضمن ابراز تاسف از درگذشت احمد عزیزی گفت: وی در دومین کنگره شعر حوزه نیز حضور داشت و هنگامی که از وی خواستیم تا با ما عکس یادگاری بگیرد با روی گشاده استقبال کرد.
کد خبر : ۳۵۳۲۳۷

صراط: شاعر برجسته افغانستانی ضمن ابراز تاسف از درگذشت احمد عزیزی گفت: وی در دومین کنگره شعر حوزه نیز حضور داشت و هنگامی که از وی خواستیم تا با ما عکس یادگاری بگیرد با روی گشاده استقبال کرد.

به گزارش فارس، «احمد عزیزی» شاعر مطرح ایرانی 2 روز پیش پس از 9 سال سکوت در اتاق 762 بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، درگذشت.

خبر درگذشت این شاعر آیینی ایران بازتاب فراوانی در نزد شاعران و نویسندگان افغانستانی داشت و چهره‌های مطرح هنر و ادبیات افغانستان درگذشت وی را تسلیت گفتند.

عکس یادگاری مرحوم عزیزی با شعرای افغانستانی+عکس

«محمد کاظم کاظمی»، شاعر افغانستانی و دبیر یازدهمین جشنواره شعر فجر، 2 عکس یادگاری منتشر نشده از احمد عزیزی را در اختیار ما قرار داد.

وی در مورد این دو عکس منتشر نشده گفت: خرداد سال 1369 در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دومین کنگرۀ شعر حوزه‌های علمیه برگزار شد که در آن شاعران مهاجر افغانستانی نیز حضور پر رنگی داشتند.

کاظمی افزود: در آن سال‌ها جلسات شعر بسیار پر رونق بود و در دومین کنگره شعر حوزه نیز زنده یاد احمد عزیزی به شعرخوانی پرداخت.

عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: اگر چه زنده یاد احمد عزیزی شخصیتی درونگرا داشت اما آن روز هنگامیکه از وی تقاضا کردم تا با من و شعرای افغانستانی عکس یادگاری بگیرد وی با روی گشاده در جمع ما حاضر شد و دست مرا به گرمی فشرد.

عکس یادگاری مرحوم عزیزی با شعرای افغانستانی+عکس

این شاعر مهاجر که در این 2 تصویر در کنار عزیزی دیده می‌شود در مورد دیگر شاعران افغانستانی که در این تصاویر حضور دارند گفت: «محمدآصف رحمانی»، «غلام‌رضا شکوهی»، «ابوطالب مظفری»، «فریدون نقاش‌زاده»، «محمدحسن حسین‌زاده»، «فریدون وارسته» و «حیدر قاسمی» نیز از چهره‌های مطرح شعر افغانستان در عکس‌ها در کنار زنده یاد عزیزی حضور دارند.