۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

تخلف محرز بانک صادرات در مسئله "میزان"

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مشهد ۲۰۱۷ شامل یک سلسله همایش داخلی و خارجی است که پول بیت‌المال را بیهوده استفاده می‌کند و به بهانه مشهد ۲۰۱۷ بودجه زیارت را قطع کردند.
کد خبر : ۳۵۳۴۳۰
صراط: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مشهد ۲۰۱۷ شامل یک سلسله همایش داخلی و خارجی است که پول بیت‌المال را بیهوده استفاده می‌کند و به بهانه مشهد ۲۰۱۷ بودجه زیارت را قطع کردند.

به گزارش تسنیم از مشهد مقدس، سید‌امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: امسال سال آغازین شروع به کار مجلس جدید بود که حدود سه ماه در مجلس گذشته و 10 ماه در مجلس جدید بودیم و در سطح ملی حدود چهار کار بزرگ اتفاق افتاد که یکی از آنها قانون احکام دائمی توسعه بود که تصمیم گرفته شد قوانینی که هر پنج سال تکرار می‌شود دائمی باشند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با دیگر فعالیت‌های ملی مجلس گفت: برنامه ششم و بودجه با تاخیر زیاد دولت در ارائه لوایح شش ماه در کمیسیون تلفیق فرصت نمایندگان را گرفت، همچنین در حوزه انتخابیه مهم ترین مسئله پیگیری مصوباتی بود که در دولت اخیر تصویب و در دولت جدید معطل مانده پیگیری شد که این موضوعات شامل ستاد تدبیر صنایع بحران زده و کارخانجات بزرگ، مسئله پدیده و میزان بود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: از دیگر موضوعات پیگیری شده در حوزه انتخابیه، بحث برقی شدن قطار مشهد، بیمارستان‌هایی که افتتاح آنها نیازمند بودجه دولت بود و تاکنون به نتیجه نرسیده است، بود همچنین در مشهد عمدتاً متمرکز بر حفظ اوضاع برای جلوگیری از رشد بیکاری متمرکز بودیم زیرا سه سال پیش، بیکاری از 6.5 درصد به 14.7 رسیده و می‌‌خواستیم بیشتر نشود و در حال حاضر بهبود 2 درصدی را در استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله بیکاری در مشهد بیشتر است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهاجرت به کلان شهرها بیکاری است و در شرق کشور تنها کلانشهر مشهد است و به همین دلیل شاهد رشد حاشیه شهر مشهد هستیم و شهرداری، استانداری و سپاه هر کدام بودجه‌ای را اختصاص داده‌اند؛ همچنین دولت 75 میلیارد تومان اعتبار مصوب قانونی برای حاشیه شهر مشهد اختصاص داده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد‌: در هیئت رئیسه مجلس، مسئول تدوین طرح‌ها و لوایح هستم و در حوزه اطلاعات و قانونگذاری فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم؛ همچنین ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شده اما عملکرد دستگاه‌های اجرایی تغییر نکرده و پروژه‌های قبلی خود را پیش می‌برند در حالی که موضوع اقتصاد مقاومتی این است که ارزش افزوده را طوری بالا ببریم که منجر به رشد شود مثلاً باید زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی را گسترش دهیم ولی در حوزه وزارت راه و شهرسازی این اولویت را نمی‌بینیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مشهد 2017 عنوان کرد: مشهد 2017 شامل یک سلسله همایش داخلی و خارجی است که پول بیت‌المال را بیهوده استفاده می‌کند و به بهانه مشهد 2017 بودجه زیارت را قطع کردند و 150 پروژه ای که تعریف شده بود هزینه شان صرف همایش می‌شود در حالی که در مشهد کمبود چهره خارجی نداشتیم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوره سوم نمایندگی هستم و در دوره‌های قبل، برنامه جدی برای ورود به هیئت رئیسه نداشتم و این دوره مجلس اکثر همکاران جدید هستند و علت انتخاب شاید تجربه بیشتر بود، همچنین در رابطه با پرونده میزان رسیدگی اصلی دست آقای بحرینی است اما اینکه بانک صادرات متخلف است محرز بوده و مجمع نمایندگان اعتراض کرده‌اند و از بانک مرکزی خواستار برخورد با بانک صادرات هستند.

وی در ادامه افزود: برای حاشیه شهر مشهد دو ردیف بودجه اختصاص یافته است یکی ردیف شهید برونسی که مربوط به امنیت است و دیگری مربوط به پروژه‌های عمرانی و فرهنگی است که 75 میلیارد اختصاص یافته و در سال گذشته نیز حدود 60 میلیارد تومان قرار بود اختصاص یابد که تنها 10 میلیارد در اختیار استانداری قرار گرفت همچنین در بحث 2017 از ابتدا خوشبین نبودم زیرا هزینه پروژه‌های عمرانی به مهمانی و میزبانی می‌رود.

قاضی زاده هاشمی در رابطه با انتخابات سال آینده گفت: نگاه مردم به دولت نگاه به شعارها نیست بلکه به عملکرد است و شعار اعتدال تحت این عنوان که می‌خواهیم فضای مهربانانه در جهان ایجاد کنیم کسی مخالف نیست اما رئیس جمهور شعار می‌دهند در حالیکه می‌گویند قلم‌ها را نشکنید اما تاکنون 49 حرف نامربوط به منتقدان خود گفته ‌اند و مردم در انتخابات مقایسه می‌کنند؛ بار اول به شعارها رأی می‌دهند و بار دوم به عملکرد و رقیبان نیز باید ببینیم چه کسانی و با چه شعارهایی هستند و آقای رئیسی یک سر و گردن از بقیه بالاتر هستند البته معلوم نیست ایشان کاندیدا شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: موضوع کشف رود موضوعی قدیمی است و پروژه اصلاح کشف رود در حال پیگیری است و نباید بگذاریم فاضلاب خام داخل منطقه بیاید و مناقصه قرار است انجام شود تا تصفیه خانه‌های کوچک داخلی فعال شوند و اگر این اتفاق رخ دهد رودخانه کشف رود پارک جنگلی بزرگ می‌شود، همچنین پروژه قطار سریع السیر مشهد تهران علی رغم پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی آن را کنار گذاشته است.