۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

سخنران پیش از خطبه‌ها: دولت آورده‌ای ندارد و به فکر سهام عدالت افتاده

کد خبر : ۳۵۳۵۸۱
صراط: نماینده دفتر تحکیم وحدت با اشاره به آزادشدن سهام عدالت در آستانه‌ انتخابات، گفت: چه شده اکنون که دولت آورده‌ای در کارنامه‌اش ندارد به فکر سهام عدالت افتاده است؟ آیا استدلال‌هایی که برای عدم پرداخت این سهام می‌کردند مرتفع شده است؟

به گزارش فارس محسن رحیمی نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت در سخنرانی دانشجویی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ( 20 اسفند 96) تهران گفت: واپسین ایام سال موسم تجدید عهد و زیارت بزرگمردانی است که جان خود را عاشقانه و بی‌باک بَهر پاسداری از کیانِ نظام اسلامی فدا کردند و همین ایام بود که امام شهیدان، خمینی کبیر فرمود: «باید، رسیدگیِ کامل به خاندان شهدا و معلولینِ در این راه، چه در حال انقلاب، چه قبل و بعد از آن، به نحو احسن، با مراعات احترام آنان، بشود.» و نتیجه این حکم تاریخی، تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: امروز پس از گذشت سی و هفت سال چه شده که یادگاران و خاندان معظم این شریف مردان، چنین در آتش بی مهری و کم­‌لطفی مسئولین می­‌سوزند؟ در بنیاد شهید چه می‌گذرد که ایثارگران این سرزمین در مقابل ساختمان‌های پر زرق و برق بنیاد فریاد می‌کنند؟ آیا خدمات و انجام وظایف بنیاد شهید به ایثارگران و جانبازان با تعدد بنگاه های اقتصادی این نهاد، سازگار است؟

رحیمی ادامه داد: چرا مصائبِ این قشر خَدومِ انقلاب، در رسانه‌ها بازتاب نمی‌ یابد؟ چرا خودسوزی جانباز اردبیلی در اعتراض به بی توجهی بنیاد و وفات وی در رسانه‌ منتشر نمی‌­شود؟ چرا هیچ کس نمی‌­فهمد آنان که بهتان استفاده از سهمیه دانشگاه و وام و تسهیلات می‌خورند، برای ارتزاق خود و خانواده در مترو و خیابان دستفروشی می­کنند؟ این بود آن تعظیم پیشکسوتان جهاد و شهادت که مبادا در پیچ و خم روزگار به فراموشی سپرده شوند؟

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ما امروز شاهد آنیم که در خفقان رسانه‌ای، یک جانباز اعصاب و روان که با عارضه نخاعی دست و پنجه نرم می­‌کند به زندگی خانواده و درمان خود وامانده است بنابه اذعان خانواده وی به هر بیمارستان و آسایشگاه مورد بی توجهی قرار می‌گیرد و حتی از پذیرش او نیز خودداری می‌­کنند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت گفت: این جانیاز دفاع مقدس را به خانه 60متری اش وا می‌نهند. زندگی اسفناک این خانواده، نوجوان 14ساله‌اش را به خود کشی می‌­کشاند. وعده‌های سَرِخرمنِ بنیادمَعاشان و تشویقشان به بهبود محل سکونت، این خانواده را در سرمای اسفند، آواره خیابان می­‌کند و برخورد نیروهای انتظامی راهی برای همسر این جانباز نمی­گذارد مگر آتش فندک و بطری بنزین.

وی تصریح کرد: خواسته دفتر تحکیم وحدت، بلکه جنبش دانشجویی بلکه امت حزب الله و انقلابی از نهادهای مسئول اعم از دولتی و حکومتی است که ضمن پیگیری وضعیت این خانواده زجردیده، به مشکلات سایر ایثارگران رسیدگی کنند.

نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت افزود: دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای درخواست یک ملاقات فوری با ریس بنیاد شهید برای پاسخگویی و شفاف سازی پیرامون این مساله را مطرح کرد که تا کنون بی پاسخ مانده است. قویا هشدار می‌دهیم ما دانشجویان حق طلب دست از پیگیری ماجرا تا حصول نتیجه بر نمی­‌داریم.

رحیمی در رابطه با قاچاق کالا تاکید کرد: بی‌شک یکی از مهمترین نیازهای کشور رونق تولید ملی و در نتیجه آن ایجاد اشتغال مولد داخلی و اشتغال جوانان این مرز و بوم است. کیست که نداند بدون مبارزه با قاچاق کالا، مخصوصا قاچاق‌های سازمان یافته و کانتینری، هرگز اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال، تحقق نمی‌یابد.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به گُواهِ اکثرِ قریب به اتفاق اقتصاددانان و کارشناسان، قانونی بسیار مترقی در این زمینه است، در سال 1392 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در همان سال برای اجرا به دولت ابلاغ گردید. قانونی که در بخش اعظمی از آن به راههای پیشگیری هوشمندانه از وقوع فساد و قاچاق پرداخته است. اما متاسفانه آنچه در کف بازار مشاهده میشود و از زبان اصناف و تولیدکنندگان بیان می‌شود، حاکی از عدم اجرای قانون مبارزه باقاچاق کالا و ارز پس از گذشت 3 سال است.

وی گفت: بازار، مملو از کالاهای قاچاقیست که کمر تولید و تولیدکننده و حتی بازرگانانی که پایبند قانونند را شکسته است. تولیدکنندگان و اصناف مختلف اعم از پوشاک، لوازم خانگی، صنایع دستی، فرش و...برخورد با قاچاق را از دولت استمداد می‌کنند. آیا عاقلی باور می‌کند که یخچال فریزر، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی و سایر کالاها با این حجم عظیم، بوسیله کوله بر یا از معابر غیر رسمی وارد کشور شده است؟ خیر.

رحیمی تاکید کرد: هر از چندگاهی اخبار کشف قاچاقهای کلان 200 و 100 کانتینری را به کشور می‌شنویم. صدالبته این حجم عظیم و گوناگون کالاهای قاچاق از معابر رسمی و گمرکی کشور بصورت کانتینری وارد شده و می‌شوند. بنده به عنوان یک دانشجو سؤال می‌پرسم چرا گمرک بعنوان درگاه و دربان ورود کالاها به کشور در جلوگیری از ورود قاچاقهای کانتینری موفق نبوده است؟

وی ادامه داد: چرا با قاچاق سازمان یافته مقابله موثری نمی شود و این امر کماکان ادامه دارد؟ سوال مهمتر اینست؛ چرا قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با وجود گذشت 3 سال از تصویب و ابلاغ آن اجرا نشده است؟ دولت محترم گزارش دهد که تاکنون چه اقداماتی برای اجرای این قانون انجام داده است؟

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت در ادامه پیرامون توزیع سهام عدالت هم گفت: نوبخت در سال 88 گفته بود: «امروز دیگر توزیع سیب زمینی و سهام عدالت، چک پول و توزیعِ با عجله 80 هزار تومان سود سهام عدالت نتیجه نمی‌دهد که البته اگر همین کارها را یک کاندیدای مجلس انجام می‌داد صلاحیت وی رد می‌شد.»

نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت افزود: امّا امروز مشاهده می‌شود سهام عدالت که به مدت 3 سال پیگیری جدی نمی‌شد، ناگهان در آستانه‌ انتخاباتِ ریاست‌جمهوری آزاد می‌شود. نام این حرکت چیست؟ اینکه می‌خواهید به فکر مردم مستضعف باشید، خیلی خوب است، بالأخره وقتی قرار است گره‌ای از مشکلات مردم باز شود وظیفه  همه‌ ماست که از آن استقبال کنیم ولی خوب همیشه باید اینگونه رفتار کنید نه اینکه 3 ماه مانده به انتخابات به مردم وعده ی سهام عدالت می دهید.

رحیمی ادامه داد: مردم از حق خود استفاده خواهند کرد و آن را سهم خود می‌دانند و از شما گله‌مندند. آن زمان که دولت نهم بحث سهام عدالت را شروع کرد، چقدر به این عمل هجمه آوردید و آن را یک حرکت پوپولیستی و مردم فریبانه خواندید. علاوه بر آن که دولت یازدهم با شعارهایی همچون تصمیم گیری در فضای عقلانی، احترام گذاشتن به طبقات مختلف جامعه و وعده دوری از سیاست های عوام گرایانه بر سر کار آمد. چه شده الآن که دولت آورده‌ای در کارنامه‌اش ندارد به فکر سهام عدالت افتاده است؟ آیا آن استدلال هایی که برای عدم پرداخت سهام عدالت می کردید مرتفع شد؟

وی در رابطه با مبانی وحدت تاکید کرد: ما اعضای دفتر تحکیم وحدت، این حکم حکیمانه قرآن را شعار خود قرار داده‌ایم که «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا»، مطابق با این آیه، مومنین موظفند با یکدیگر وحدت داشته باشند. همچنین دقت در این آیه مشخص می‌کند که وحدت محور دارد و نباید حول هر چیزی شکل بگیرد. محور وحدت، حبل الله است «واعتصموا بحبل الله جمیعا». بله، وحدت باید گفتمانی، ایدئولوژیک و یا برمبنای اصول باشد. اما کدام اصل؟

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت گفت: لازم است مجموعه‌ای که اخیرا برای ایجاد وحدت انتخاباتی بین نیروهای انقلابی تشکیل شده‌ است به‌طور صریح و شفاف با اشخاصی که احتمالاً نفوذی‌های جریان نفاق ‌می‌باشند مرز بندی کند و بداند جبهه‌ای که صرفا بر جاذبه و صلحِ کل بودن تأکید کند ناخالصی‌ها را هم به خود جذب کرده و نمی‌توان آن را جبهه‌ای انقلابی دانست.

وی گفت: همچنین همه باید توجه داشته باشند که معیار وحدت بنا بر آنچه گفته شد بایستی نظرات ولی فقیه باشد خواص انقلابی که هم اکنون در جبهه‌های مختلف برای وحدت تلاش می‌کنند باید با ایجاد یک جبهه واحد مسئولیت تحقق مرحله اول وحدت را بر گردن خود احساس کنند و بدانند که اگر این کار را صادقانه انجام دهند، مردم کارشان را خوب بلدند.