۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
رستم قاسمی:

سیاسیون برای اصلاح وضع اقتصادی به مرخصی بروند/ ننگ خودسوزی همسر یک جانباز بر پیشانی چه کسی است؟/ برخی اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد رفاقتی اشتباه گرفته‌اند

وزیر سابق نفت با بیان اینکه سیاسیون برای اصلاح وضع اقتصاد به مرخصی بروند، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش و تنها نسخه‌ای است که کشور را نجات می‌دهد اما برخی اقتصاد «مقاومتی» را با اقتصاد «رفاقتی» اشتباه گرفته‌اند.
کد خبر : ۳۵۳۵۸۶

صراط: وزیر سابق نفت با بیان اینکه سیاسیون برای اصلاح وضع اقتصاد به مرخصی بروند، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش و تنها نسخه‌ای است که کشور را نجات می‌دهد اما برخی اقتصاد «مقاومتی» را با اقتصاد «رفاقتی» اشتباه گرفته‌اند.

به گزارش فارس، رستم قاسمی وزیر سابق نفت که به دعوت مردم و تشکل‌های دانشجویی به خراسان رضوی سفر کرده بود، صبح روز پنجشنبه 19 اسفمند ماه با استقبال رسمی «حسین بوژ مهرانی»  دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیشابور در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت. 

وی با حضور در مزار شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای حادثه منا، مدافعان حرم و نیز یادمان شهید شوشتری با قرائت فاتحه ای به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. 

قاسمی همچنین ضمن زیارت بقعه متبرکه «فضل ابن شاذان نیشابوری» از نزدیک در جریان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم قرار گرفته و با آنها گفت‌وگو کرد. 

در ادامه این سفر دو روزه به خراسان رضوی، رستم قاسمی وزیر سابق نفت در قدمگاه امام رضا(ع) حضور یافت و مورد استقبال غلامحسین فخریان رئیس و حجت الاسلام کاظم محمدیان مسئول کمیته جوانان جبهه مردمی نیروهای انقلاب قرار گرفت.

سیاسیون برای اصلاح وضع اقتصادی به مرخصی بروند/ ننگ خودسوزی همسر یک جانباز بر پیشانی چه کسی است؟/ برخی اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد رفاقتی اشتباه گرفته‌اند

*ننگ خودسوزی و خودفروشی خانواده جانبازان بر پیشانی چه کسی است/ مقاومت مردم ایران سایه جنگ را از کشور دور کرد

در ادامه این سفر استانی، رستم قاسمی فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا در جمع خانواده های شهدا، ایثارگران و بازنشستگان نیروهای مسلح حضور یافت و با گرامیداشت یاد و نام بیش از 2 هزار شهید شهرستان نیشابور، آنها را امامزداگان عشق نامید و اظهار داشت: مردم نیشابور از قرن‌ها قبل، به عنوان مردمی متدین و فرهنگی معروف بوده‌اند و این شهر از قدیم الایام به عنوان شهر فرهنگی ایران شناخته می‌شد. 

قاسمی با تاکید بر اینکه انقلاب بازنشسته ندارد و پاسداری از انقلاب تا زنده‌ایم، ادامه خواهد داشت، افزود: در دوران دفاع مقدس کسی حاضر نبود انقلابی باشد و در جنگ حاضر نشود و رزمندگان حضور در میدان جنگ را خط مقدم دفاع از ولایت می‌دانستند. 

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا تصریح کرد: خانواده ایثارگران و رزمندگان در دوران جنگ مسیر بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و امروز نفس خانواده شهدا موجب تداوم انقلاب اسلامی شده است، درواقع زحمت خانواده رزمندگان و ایثارگران کمتر از جهاد رزمندگان نبوده است، این مسئله را چه کسی می‌فهمد؟ 

وی در همین راستا تصریح کرد: آنهایی که فرزندانشان در نیویورک و پاریس زندگی می‌کنند، جنگ و سختی‌های آنان را درک نکرده‌اند.

قاسمی با بیان اینکه برخی نمی‌خواستند نهال انقلاب به درخت تنومند تبدیل شود، ادامه داد: رزمندگان با دفاع و حضور در جبهه‌ها و تقدیم شهدا، باعث شدند همه حمایت‌ها از صدام بی‌اثر و ملت ایران در دفاع مقدس پیروز شوند. 

وزیر سابق نفت تاکید کرد: برخی شعار می‌دهند ما سایه جنگ را از کشور دور کردیم و اگر نباشیم جنگ می‌شود، شما کجا بودید زمانی که رزمندگان و ایثارگران از کشور دفاع کردند و این دفاع آنها باعث شد کسانی که به کشورهای اطراف ما جنگ تحمیل کرده‌اند، جرات نکنند یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند. 

*شهدا و مقاومت ملت «بازدارندگی» را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است

وی خاطرنشان کرد : درواقع کسانی که برای انقلاب شهید دادند و جان خود را برای دفاع از ارزش‌ها فدا کردند، «بازدارندگی» را برای تاریخ انقلاب به ارمغان آوردند اما یک عده‌ای می‌گویند ما سایه جنگ را از کشور دور کردیم.

قاسمی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: به جای اینکه مسئولان پاسخگوی کارهای نکرده و وعده‌های محقق نشده باشند، شعار رفع خطر جنگ از کشور را می‌دهند و می‌گویند ما شرمنده مردم نیستیم، چه کسی باید شرمنده دختر جانبازی باشد که به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی ممکن است به دامن خود فروشی بی‌افتد، این ننگ باید بر پیشانی چه کسی باشد؟ 

این مقام سابق دولتی با تاکید بر اینکه نباید نرخ بیکاری و اشتغال اینطور باشد و مردم در تنگنا قراربگیرند، یادآور شد: «ما می‌توانیم» شعار امام راحل بوده است و فرزندان امام (ره) در طول دفاع مقدس به حق این شعار را عملیاتی کردند هرچند لیبرال‌ها و بنی صدر به دنبال سازش با دشمن بودند. 

به گفته قاسمی نگاه انقلابی گری و «ما می‌توانیم» کشور را ساخت و کارهای بزرگی انجام شد. 

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا اظهار داشت: تحریم‌ها دوران سختی را بر کشور ما تحمیل کرد، اما مگر قرار نبود بعد از مذاکرات، مشکل آب، نان، ازدواج و معیشت مردم حل شود؟ اما متاسفانه امروز همسر جانبازی برای مشکلات معیشتی خودسوزی می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه قطار انقلاب با سرعت به پیش می‌رود گفت: ضعف اقتصادی که رهبری از آن انتقاد کردند، ناشی از ناکارآمدی ما و برنامه ریزی دشمن است ولی متاسفانه در داخل عده‌ای دانسته یا ندانسته به دنبال تضعیف هستند که باید با بصیرت با آنها برخورد کرد.

قاسمی تصریح کرد: درهر مقطعی از انقلاب که مردم وحدت شان را حقظ کرده و پیرو بی‌چون و چرای ولایت فقیه بودند، از گلوگاه‌های حساس عبور کردیم اما عده‌ای در خارج و داخل نمی‌خواهند آرمان‌های انقلاب اسلامی در ایران اجرا شود. 

«مشکل خیلی‌ها انقلابی بودن جمهوری اسلامی است و سران برخی کشورها به ما می‌گفتند این انقلاب اسلامی شما چه زمانی تمام می‌شود. آرمان‌های انقلاب اسلامی فراموش شدنی نیست، اما دشمن می‌خواهد ما از آرمان‌ها عبور کنیم که نشدنی است، کما اینکه با تحریم ایران درصدد ناراضی کردن مردم ایران بودند و از همه ابزارهای خود نیز استفاده کردند.»

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینکه برخی خزانه کشور را با خزینه اشتباه گرفتند و با سیاه نمایی در این باره به دشمن خواسته و یا ناخواسته گرا دادن، گفت: امروز شاهد نتیجه این سیاه نمایی‌ها هستیم والبته دشمنان و بدخوان نیز این را فهمیده  که هرگاه اهتمام و انسجام مردم وجود داشته  کشور از سختی‌ها عبور کرده است. 

قاسمی با اشاره شرایط سخت اقتصادی و معیشتی در کشور یادآور شد: امروز باید در میدان بود و اجازه نداد کسی به حریم ولایت تعرض کند و اگر این اتفاق بیفتد، زمان فاتحه انقلاب است. بنابراین باید با وحدت و انسجام پشت سر مقام معظم رهبری از این شرایط سخت اقتصادی فعلی عبور کنیم و منابع عظیم کشور را به کار گرفت. 

قاسمی تاکید کرد: دشمن به دنبال محدودیت جمهوری اسلامی بود اما امروز شاهد اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه هستیم لذا معلوم نبود اگر مدافعان حرم نبودند امروز باید در کجا می‌جنگیدیم. 

قاسمی در پایان این بخش از سخنرانی خود ابراز امیدواری کرد مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در آینده نه چندان دور حل شود. 

*برای اصلاح وضع اقتصاد سیاسیون به مرخصی بروند/ سیاست زدگی آفت اقتصاد کشور است

به گزارش فارس، رستم قاسمی وزیر سابق نفت در ادامه این سفر دو روزه در جمع مدیران ارشد اقتصادی و صنعتگران نیشابور حضور یافت. 

قاسمی طی سخنانی اظهار داشت: امروز شرایط اقتصادی کشور با مشکلاتی مواجه است و صنعتگران می توانند مهم ترین نقش را در پیشرفت کشور داشته باشند. 

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا صنعتگران را ادامه دهنده مسیر رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و افزود: ایجاد شغل و درآمد زایی متعلق به کشور است و صنعتگران نیز از سرمایه های انسانی کشور محسوب می شوند. 

وی با اشاره به مشکلات صادرات و برنامه ریزی اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد کشورمان درگیر مسائل سیاسی شده است در حالی که در دنیا بخش های اقتصادی، سیاسی نیست.

قاسمی با تاکید مجدد بر اینکه آفت بزرگ اقتصاد امروز کشور ما سیاسی شدن آن است، خاطرنشان کرد: عمده مشکل اقتصادی ما منابع مالی نیست بلکه ناکارآمدی مدیران است، بودجه کشور در سال 91، 104 هزار میلیارد تومان در سال 92، 148 هزار میلیارد تومان، در سال 93، 173 هزار میلیارد تومان و سال گذشته 204 هزار میلیارد تومان بوده است.

*نقدینگی قدرت خرید مردم را کاهش داده است

وزیر سابق نفت اظهار داشت: در زمینه رونق اقتصادی باید به مصرف داخلی و صادرات توجه ویژه‌ای داشت، اما در داخل به خاطر افزایش نقدینگی و عدم رونق اقتصادی، قدرت خرید مردم پایین آمده است.

*صادرات به عراق باید به 20 میلیارد دلار برسد 

وی با بیان اینکه گردش نقدینگی در کشور وجود ندارد و ما برای صادرات نیاز به برنامه ریزی دقیق داریم، گفت: ما درحال حاضر تنها 10 میلیارد دلار به عراق صادرات داریم که اگر موانع برداشته شود این صادرات به 20 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت چراکه عراق امروز حدود 50 میلیارد دلار واردات دارد. 

قاسمی تاکید کرد: برای صادرات باید ساختار اقتصادی کشور تغییر کند و درغیر این صورت رونق اقتصادی اتفاق نمی‌افتد، تنها جمعیت همسایگان جمهوری اسلامی 500 میلیون نفر است که باید به این ظرفیت توجه کرد. 

وزیر سابق نفت در ادامه با بیان اینکه همانطور که مذاکره علم است، صادرات نیز یک فن است و باید برای آن شرکت‌های حرفه‌ای تشکیل شود، گفت: بخش خصوصی ما توانمندی صادرات حرفه‌ای را ندارد، لذا شرکت‌های صادراتی باید لایه‌های تولید تا مصرف را حذف کنند. 

وی تصریح کرد: باید درتولید به جای منابع محوری، کار دانش محوری انجام داد و در غیر این صورت در دنیا توانایی رقابت نخواهیم داشت، چراکه لکوموتیو کشور طرح‌های زیربنایی است که باعث اشتغال زایی و رفع رکود می‌شود. 

قاسمی گفت: ما نیروی انسانی باهوشی در اختیار داریم اما اقتصاد و وزارتخانه های نفت و راه را سیاسی کرده ایم، در حالی که باید برای کار صنعتگران مان ارزش قائل باشیم تا اقتصاد کشور به پیشرفت برسد.

وزیر سابق نفت در پایان این بخش از سخنرانی خود افزود: برای اصلاح وضع موجود باید سیاسیون به مرخصی بروند و اقتصادی ها سرکار بیایند تا اقتصاد کشور درست شود.

*خانواده شهدا صاحبان واقعی این کشور هستند

به گزارش فارس، سخنرانی در مسجد نبی اکرم(ص) نیشابور از دیگر برنامه های سفر رستم قاسمی وزیر سابق نفت به استان خراسان رضوی بود. 

وی در ابتدای سخنان خود ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: بنده به عنوان یک فرد اقتصادی بعد از جنگ در طرح‌های کلان اقتصادی کار کرده‌ام، جنگ بخشی از تاریخ زندگی ماست که آن حماسه را برای مردم ایران رقم زد.

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا با تاکید بر اینکه خانواده شهدا حقیقتا صاحبان این کشور هستند، افزود: بعد از جنگ کشور نیاز به بازسازی داشت تا وعده های امام راحل محقق شود، در دوران قبل، بعد انقلاب و حتی امروز برخی تحلیلگران خارجی معتقدند دین و حکومت دینی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست اما امام اثبات کرد که دین اسلام پاسخگوی همه نیازهای بشر در همه ادوار است. 

*تکنوکرات‌ها معتقدند ما نمی‌توانیم

وی ادامه داد: بعد از جنگ کشورهایی که باعث تخریب کشورمان در دوران جنگ شده بودند،  می خواستند برای بازسازی  بیایند که ایده «ما می‌توانیم» مطرح شد در حالی که تکنوکرات‌ها می‌خواستند از خارج نیرو بیاورند چراکه معتقد بودند ما خودمان در داخل نمی‌توانیم. 

قاسمی با بیان اینکه همه استعدادهای لازم در  کشور وجود دارد و بعد از جنگ هزاران کیلومتر راه و هزاران سد و کارخانه ساخته و کارهای بزرگی انجام شده است، تصریح کرد: اگر شعار «ما می‌توانیم» محقق نمی‌شد باید پول نفت را برای ساخت کشور به خارجی‌ها می دادیم، اما امروز ما در زمینه‌های مختلف جزء رتبه‌های خوب و اثرگذار دنیا هستیم. 

* شعار «ما می‌توانیم» در جنگ و دوران سازندگی به اثبات رسید

وزیر سابق نفت تصریح کرد: ایده «ما می‌توانیم» در دو حوزه پیگیری شد و به ثمر نشست؛ نخست در ایام جنگ و سپس در سازندگی ما درست بودن این شعار را اثبات کردیم، چراکه قبل انقلاب همه زیرساخت‌های مهم کشور دست کشورهای خارجی بود اما بعد انقلاب بسیاری از آنها را خودمان انجام دادیم هرچند برخی امروز هم به توانایی داخلی اعتماد ندارند. 

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان می‌گویند شرمنده مردم نیستیم، گفت: این افراد در سخنرانی‌هایشان همه مشکلات را به گردن دولت‌های گذشته می‌اندازند گویا باور ندارند که معضل اصلی مردم بیکاری و معیشت است درحالی که مشکلات با ایده «ما می‌توانیم»و اتکا به انقلابی گری حل خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: در بحث امنیت شاهد هستیم همه کشورها اطراف ما و حتی اروپا با مشکل مواجه‌اند اما در ایران چه عاملی ضامن این امنیت فعلی است؟ علی‌رغم اینکه همه دشمنان بسیج شده‌اند تا ایران را ناامن کنند اما ایران از همه کشورها باثبات‌تر است و این به دلیل همان تفکر انقلابی است. 

وزیر سابق نفت تاکید کرد: امروز ایران جز کشورهای مقتدر دنیاست و قدرت منطقه‌ای ایران طوری است که همه باید روی آن حساب کنند، در سوریه بیش از 6 سال است این کشورها بسیج شده‌اند تا ایران آنجا حضور نداشته باشد اما موفق نشده‌اند و این ناشی از مکتب و تفکر ما می‌توانیم و انقلابی گری است. 

وی افزود: ما در هر حوزه‌ای که اراده کنیم کار شدنی است،  نمونه اقتصادی آن نیز صنایع دفاعی ایران است که جمهوری اسلامی جز چند کشور برتر دنیاست،  این صنعت دفاعی توانست پهپاد آمریکایی را به زمین بنشاند و این کار کمی نیست،  بنابراین سوال ما این است که این توانستن در صنعت دفاعی با صنعت کشاورزی چه تفاوتی دارد؟ 

* چرا در کشور ما باید واردات میوه صورت بگیرد؟

قاسمی با بیان اینکه توانمندی ایران برای قرار گرفتن جز کشورهای برتر اقتصادی کم نیست، اظهار داشت: چرا در این کشور واردات میوه صورت می‌گیرد؟  چون در بخش کشاورزی قیمت تمام شده آن در خارج کشور کمتر از ایران است و این نشان می‌دهد بخش کشاورزی ما وضع مناسبی ندارد. 

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا تاکید کرد: کشور نیاز به تفکر اقتصادی و اجرایی دارد چراکه متأسفانه امروز اقتصاد کشور سیاسی شده است،  این درحالی است که در بخش منابع معدنی و انرژی ما جز کشورهای منحصر به فرد هستیم. 

*ساختار اقتصادی کشور نیازمند مهندسی جدیدی است

وی ادامه داد: رئیس جمهور در دستگاه اجرایی باید اقتصاد مردم را بچرخاند و از این رو ساختار اقتصادی کشور نیاز به باز مهندسی جدیدی دارد. 

به گفته قاسمی، سالیانه حدود 20 میلیون دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و جلوگیری از آن نیازمند راهکار ویژه است اما خودمان گلوگاه فساد درست کرده‌ایم. 

وزیر سابق نفت افزود: مسئولان کشور یا غافل هستند یا ناکارآمد چراکه امروز تعطیلی کارخانه‌ها به بیمارستان‌ها هم کشیده است اما متاسفانه تفکر فعلی منکر تعطیلی کارخانه‌ها و مشکلات اقتصادی مردم است و طبیعتاً راهکاری برای رفع آن هم اندیشیده نمی‌شود. 

وی یادآور شد: حدود 5 میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد،  رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای خبرگان گفتند اثر اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم دیده نمی شود، بطور مثال مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی بود که چند میلیون شغل در کشور ایجاد کرد، اما وقتی تعطیل شود کارخانجات هم تعطیل می‌شود. 

قاسمی با بیان اینکه در زمانی که بنده به عنوان رئیس اوپک حضور داشتم به ما گفته می‌شد امکان ندارد از تحریم‌ها عبور کنید اما ما موفق شدیم، با اینکه در دوران تحریم فشار زیادی وجود داشت و همه خارجی‌ها نیز با شروع تحریم کار را رها کردند و رفتند، اما امروز در صنعت نفت کشور یک خارجی هم وجود ندارد و هیچ مشکلی هم ایجاد نشده است و اکثر کارهای خارجی به بخش داخلی واگذار شده است. 

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا تاکید کرد:  تغییر در شرایط کشور نیازمند  هماهنگی بین نیروهای انقلاب اسلامی است تا برای آینده کشور تیمی که بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند، روی کار بیاید. 

وی اظهار داشت: مسئولان که آب و نان مردم را هم به مذاکره گره زدند،  امروز نمی‌گویند نشد و بدعهدی صورت گرفت،  بلکه می گویند شرمنده نیستیم،  اگر مشکلات حل شده پس چرا مشکلات معیشتی مردم سر جای خود باقی است؟

*برخی اقتصاد «مقاومتی» را با اقتصاد «رفاقتی» اشتباه گرفته‌اند

قاسمی افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش و تنها نسخه‌ای است که کشور را نجات می‌دهد اما برخی اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد رفاقتی اشتباه گرفته‌اند. 

وزیر سابق نفت در بخش پاسخ به سوالات مردمی، درباره برنامه جبهه نیروهای انقلاب اسلامی برای اداره کشور با بیان اینکه انقلابی گری به عمل و کار عملیاتی است،  گفت: انقلابی‌گری با خود عمل به همراه دارد، البته قرار است نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری به کاندیدای واحد برسند و امیدواریم این اتفاق صورت گیرد. 

وی درباره ربط دادن مشکلات فعلی به دولت قبل از سوی برخی مسئولان دولتی تصریح کرد:  بنده فقط  2 سال در دولت دهم حضور داشتم و پیش از آن در قرارگاه خاتم الانبیا فعالیت می کردم،  رئیس جمهور وقت از بنده خواست مسئولیت وزارت نفت را بر عهده بگیرم و ما آن زمان در ابتدای شکل گیری تحریم‌ها دوران سختی داشتیم.

*تحریم فروش نفت ایران از جنگ نظامی پیچیده تر بود

قاسمی تاکید کرد: در 100 سال اخیر، نفت ایران هیچگاه تحریم نشده بود و این از جنگ نظامی پیچیده‌تر بود و هم تجربه‌ای در این زمینه نداشتیم. 

وزیر سابق نفت درباره دکل گمشده که مورد سوال یکی از حضار قرار گرفت،  گفت: دکل در حفاری نفت در دریا به کار برده می‌شود،  پیش از این همه کارهای حفاری را در کشورمان خارجی‌ها انجام می‌دادند،  بعد از آغاز تحریم‌ها که رهبر معظم انقلاب به عسلویه آمدند، یک دکل به ایران نمی‌فروختند،  لذا به شرکت‌های ایرانی کمک کردیم دکل‌ها را خریداری کرده و به خلیج فارس بیاورند و این از طریق واسطه‌ها صورت گرفت. 

به گفته وی در شرایط تحریم فروش دکل به شرکت‌های ایرانی به‌کلی ممنوع بود و کسی جرأت نمی‌کرد دکل به ایران بفروشد. وزارت نفت نیز به دلیل اجرای اصل 44 خودش دکل خریداری نمی‌کرد و ضرورتی هم نداشت.

* در اوج تحریم ها 20 دکل حفاری وارد کشور شد

قاسمی اظهار داشت: طی جلساتی که با شرکت‌های پیمانکاران ایرانی ازجمله خاتم، اوپک و ... داشتیم از آنها خواستیم دکل خریداری و به ایران بیاورند قطعاً باید با واسطه‌های مختلفی خریداری می‌شد تا مرداد 92، 20 دکل حفاری در پارس جنوبی وارد شد و انصافاً کار بزرگ و تاریخی شد، بخش عمده آنها را شرکت‌های ایرانی خریدند.

* دکل گمشده به وزارت نفت ارتباطی نداشت

وی تصریح کرد: دکلی که گفتند گمشده شده است، مربوط به شرکت تاسیسات دریایی بوده و به وزارت نفت ارتباطی نداشت، بعد از دوران وزارتخانه بنده متوجه شدم که در خرید مشکلاتی داشته‌اند و گویا واسطه خرید که معلوم است چه کسانی بوده‌اند، تخلف و خیانت کرده‌ و بخشی از پول را به حساب خودشان واریز کرده‌اند که خوشبختانه قوه قضائیه به‌موقع وارد شد و ضمانت‌هایی نیز از اموال و امکانات آنها در اختیار گرفته است. 

وزیر سابق نفت در ادامه با بیان اینکه ما خزانه پر یا خالی نداریم و هر دولتی باید درآمد ایجاد کند،  گفت: این قانون کشور است اما در ابتدای کار این دولت گفته شد که خزانه خالی است و این باعث سوءاستفاده دشمن شد. 

قاسمی اظهار داشت: قرارداد کرسنت در دولت اصلاحات بسته شده است و این درحالی است که کرسنت مدعی 18 میلیارد دلار خسارت از ایران است، و از این رو حداقل باید این پرونده یک متهم داشته باشد. 

* خود دولت معتقد بود قراردادهای نفتی 150 مورد اشکال دارد

مشاور دولت یازدهم با بیان اینکه قراردادهای نفتی روز اول که بیرون آمد،  بنده مشاور دولت یازدهم و منتقد آن بودم و دعوا از همان جا شروع شد، چرا که معتقد بودم این قرارداد ها کشور را نابود می‌کند و خود دولت گفت این قرارداد 150 مورد اشکال دارد. 

قاسمی ادامه داد: مسئولان، قبل از انتخابات گذشته شو و نمایش راه انداختند که 180 هیات از کشورهای مختلف به کشورمان آمده اند اما مگر قراردادی هم امضا شده است؟

*مردم از نبود عدالت اجتماعی گله مندند

رستم قاسمی در ادامه سفر دو روزه خود به استان خراسان رضوی در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهرستان فیروزه حضور یافت و با بیان اینکه دشمنان از هیچ لحظه ای برای کند کردن حرکت انقلاب غافل نیستند، گفت: مراکز مطالعاتی گسترده برای مقابله با پدیده نو ظهور انقلاب اسلامی کنترل و راه اندازی شده است.

وی افزود: محاسبات آنها به هم ریخته است چراکه آنها هرگز باور نمی کردند که انقلاب تبدیل به درخت تنومندی شده و به دنیا صادر شود از همین رو است که انقلاب اسلامی ایران مانعی برای استکبار محسوب می‌شود و ما نیز موظفیم همواره برای حفظ آرمان‌های انقلاب در تقابل با دشمن باشیم.

وزیر سابق نفت در ادامه با تاکید بر این مطلب که دشمنان هرگز تصور نمی‌کردند ایران قدرتمند روزی مقابل زیاده خواهی آنها بایستد، اظهار کرد: جریان‌های مردمی دنیا اخبار جمهوری اسلامی ایران و موانعی که معاندان نظام از ترور تا کودتا و ایجاد اختلاف بین مسئولان را دنبال کرده و دیدند که این جریان با رهبری امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری از مسیر‌های سخت عبور کرد.

به گفته قاسمی دشمنان که همه دسیسه‌ها از جنگ تحمیلی را به مردم وارد کردند و به دلیل وحدت مردم و پیروی آنها از نظام در این حوزه شکست خوردند امروز با اعمال فشار های اقتصادی به دنبال نا امید کردن مردم هستند اما از این واقعیت غافل هستند که ملت ایران همان‌هایی هستند که در مقابل ظالمانه ترین تحریم‌ها ایستادگی و با رهبری داعیانه از این گلوگاه عبور کردند تا جایی که خود دشمن اعتراف کرد که تحریم‌ها اثر نکرد چراکه ما با خودکفایی در جنگ اقتصادی نیز پیروز شدیم.

*موافق تعامل با دنیا بر اساس اقتدار و عزت هستیم

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اکنون نیز دشمن برنامه ریزی‌های دیگری برای مقابله با ما دارد و به دنبال مذاکره است و عده‌ای در داخل خواسته یا ناخواسته پیروی می‌کنند، گفت: ما نیز موافق  تعامل با دنیا هستیم اما این تعامل باید همراه با عزت و اقتدار باشد جغرافیای ایران یک جعرافیای منحصر یه فرد است و ما 15 همسایه داریم بنابراین ارتباط با دنیا به معنی تعامل با کدخدا نیست.

وی با اشاره به دوران ریاستش بر اوپک گفت: در آن زمان همه می گفتند امکان ندارد در مقابل تحریم‌ها بتوانید مقابله کنید اما همه دیدند که شد چرا که به اندازه کافی منابع در کشور داریم بنا براین اگر دست و چشممان به بیرون نباشد و بر توانمندی‌هایمان اکتفا کنیم می توانیم اداره امور را عهده دار شویم.

قاسمی در ادامه افزود: در دولت قبل با وجود تحریم‌ها کارهای بزرگی انجام شد به عنوان مثال مسکن مهر زمینه ایجاد کارگاهی برای ساخت و ساز در کشور را فراهم کرد چرا که وقتی مسکنی ساخته میشود اقلام زندگی وارد آن شده و همین چرخه اقتصادی ایجاد کرد و همگان هم دیدند با تعطیلی این طرح بیکاری افزایش یافت.

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور محصول ناکارمدی داخلی است درست است که تورم کم شده اما این امر به دلیل رکود وحشتناک رخ داده است.

*دیدار و گفت‌وگو با خانواده شهید قاجاریان

رستم قاسمی فرمانده اسبق قرارگاه خاتم الانبیا در پایان روز اول سفر خود به استان خراسان رضوی،  شامگاه پنجشنبه 19 اسفند در منزل شهید محسن قاجاریان حضور یافت و با خانواده این شهید مدافع حرم، دیدار و گفت‌وگو کرد. 

شهید قاجاریان بهمن ماه سال 94 در آزادسازی نبل الزهرای سوریه به شهادت رسید.


برچسب ها: صراط رستم قاسمی
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
۱۵
۱۱
معلوم نیست چرا تو این کشور هر کی دولت متبوعش سرکار نیست یهو منتقد ودلسوز مردم میشه؟دولت احمدی نژاد که میخواست اسایشگاه جانبازان را تعطیل کنه .درد شما چیز دیگه ای هست چرا الکی ژست دلسوزی میگیرین ؟اصلا اون روز که اون مادر داشت ناله میکرد تو کجا بودی ؟چرا به کمکش نرفتی؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۰۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
۵
۹
بی بی سی، رجا، چاخان نیوز، علف نیوز، اتاق خبر شبکه من و تو، و ............. همه و همه همگام در خفقان رسانه ای. این ۱۱ دقیقه آتیششون زده!

https://www.youtube.com/watch?v=lpg9w-Bm3gQ

گزارش جمهور - 1 / پیام تصویری دکتر محمود احمدی نژاد خطاب به ملت ایران منتشر شد + دانلود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
۱۹
۴
این گندیه که شما بار آوردید که نه سیاسی بودید و نه اقتصادی. الان هم همه چی دست شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
۱۳
۳
جون بابک خوان .... حرف نزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
۱۷
۳
راستی بنیاد شهید که کلی شرکت دستشه از مالیات معافه؟
حسین ناظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
۵
۱۹
درود بر سردار عزیز رستم قاسمی ..مردی اینچنین میانه میدانم ارزوست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۱۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
۱۸
۵
جالبه یه عده هشت سال درد و رنج مردم رو ندیدن الان شدن دلسوز نان و معیشت مردم
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۲:۰۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
۱۴
۷
کاش ایشان و دولت معجزه هزاره سوم هم به مرخصی میرفتند و کشور را به این روز فلاکت بار نمی انداختند. ضاهرا آقایان برای پاسخ گویی به 8 سال فعالیت مخرب خود هیچ عزمی برای پاسخگویی ندارند. و میخواهند خرابکاری دولت محبویشان را با حمله به دولت میتقر فرار کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
۱۴
۱
حرف تا عمل خیلی فاصله دارد