۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

«پروفسور ویکتور الکک» درگذشت +عکس

پروفسور ویکتور الکک استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه ‌های لبنان، درگذشت.
کد خبر : ۳۵۴۰۱۰

صراط: پروفسور ویکتور الکک، مدیر مرکز زبان و ادبیات فارسی دانشگاه «روح القدس» لبنان درگذشت.

به گزارش فارس، پروفسور ویکتور الکک ، ایران پژوه لبنانی یکی از همین استادانی است که به قول خودش اول دست سرنوشت و بعد هم تمایل و علاقه شخصی او را به سوی ادبیات و زبان فارسی کشاند و امروز صاحب بیش از 20اثر پژوهشی ، دهها مقاله و سخنرانی ، یک دیوان شعر به زبان فارسی و ترجمه درباره ادبیات فارسی است.

بر اساس این گزارش، ویکتور الکک در سال 1336میلادی در خانواده ای فرهنگی در لبنان متولد شد. داستان علاقه اش به ادبیات فارسی و آموزش به ایران از زبان خودش زیباست: در زندگی آدمی سرنوشت راهی طبیعی تر از تفکر و تعقل می پیماید و داستان رستم و سهراب حاکی از همین قطعیت سرنوشت است.
7ساله بودم که به همراه پدر به کلیسا می رفتم و آنجا شنیدم که مسیح راه را برای مجوس روشن می کند. درباره مجوس از هر که پرسیدم البته پاسخهای متفاوتی می شنیدم و این کلمه مشغله ذهنی ام شد و تا الان تحقیقاتی در این زمینه انجام داده ام « گویا مجوس ها قبیله ای ایرانی بوده اند.»

 «پروفسور ویکتور الکک» درگذشت +عکس

در پی درگذشت پروفسور ویکتور الکک ابوذر ابراهیمی نیز ضایعه درگذشت این استاد دانشگاه را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: بادرگذشت او یکی از بزرگترین معماران پیوندهای فرهنگی ایران و عرب از میان ما رفت.