۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۱

ترسناک‌ترین کلیسای جهان +تصاویر

در جمهوری چک کلیسایی وجود دارد که با ویژگی خاص خود به ترسناک‌ترین کلیسا در جهان معروف شده است.
کد خبر : ۳۵۴۱۵۸
صراط: در جمهوری چک کلیسایی وجود دارد که با ویژگی خاص خود به ترسناک‌ترین کلیسا در جهان معروف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کلیسا معمولا مکانی مقدس و آرام‌بخش است اما در جمهوری چک کلیسایی وجود دارد که به ترسناک‌ترین کلیسای جهان شناخته شده است. کلیسای جورج در سال 1352 میلادی ساخته شده و مربوط به قرون وسطی است. سقف این کلیسا در دهه 1960 زمانی که مراسم ختمی در آن در حال برگزاری بود فروریخت و به‌مرور میزان تخریب آن بیشتر شد. اما مسئولان کلیسا به دلیل نداشتن هزینه تعمیر، مجبور بودند مراسم را بیرون آن برگزار کنند و محلی‌ها زیاد به آنجا نمی‌رفتند.
 
جاکوب هادراوا هنرمندی بود که توانست با ایده خلاقانه‌اش راه حلی برای تأمین هزینه‌ تعمیر فراهم کند. به او پیشنهاد شده بود طرحی ارائه کند تا مردم محلی و گردشگران را برای دیدن کلیسا جذب کند. عدم موفقیت وی به معنای پایان کار کلیسا بود. خوشبختانه موفق هم شد. این هنرمند از گچ و مواد نورانی مجسمه‌هایی به شکل ارواح ساخت و آنها را داخل کلیسا روی نیمکت‌ها قرار داد. محلی‌ها و گردشگران می‌توانند کنار آنها بنشینند و عکس بگیرند.
 
گفته می‌شود این ارواح نماد سربازان آلمانی هستند که پیش از جنگ جهانی دوم در این منطقه زندگی می‌کردند و ظاهراً یکشنبه‌ها برای عبادت به کلیسا می‌رفتند. 

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز