۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

نوبخت: کیلویی حرف زدن فایده ای ندارد

سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با قدردانی از خبرنگاران به منطور پوشش اخبار دولت اظهار کرد: از همه مسئولان و مراجع تقلید به دلیل توجه به مسائل معیشتی مردم تشکر و قدردانی می کنم.
کد خبر : ۳۵۴۱۹۹
صراط: سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با قدردانی از خبرنگاران به منطور پوشش اخبار دولت اظهار کرد: از همه مسئولان و مراجع تقلید به دلیل توجه به مسائل معیشتی مردم تشکر و قدردانی می کنم.

به گزارش میزان، وی افزود: افزایش توان و تولید ملی اولویت اصلی کشور ما در سال ۹۵ بود و ما همواره سعی کردیم در سال جاری چرخ های تولید کشور را با ارائه تسهیلات و اعتبارات بچرخانیم تا در این راستا تولید ملی افزایش پیدا کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: منتقدین دولت می توانند به راحتی انتقاد کنند اما کیلویی حرف زدن فایده ای ندارد و ما باید به صورت دقیق آمارها را بیان کنیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تا ۲۲ اسفند ماه به ۲۴ هزار ۱۳۳ واحد تولیدی ۱۶ میلیارد و ۷۴۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

نوبخت در ادامه خاطرنشان کرد: دولت در سال جاری ۲۳ میلیارد و ۶۷۵ هزار تومان برای اتمام طرح های عمرانی اختصاص داده است تا این طرح ها نهایی شود.

وی افزود:ما تمام تلاشمان این است که به جای توزیع قطره چکانی اعتبارات به صورت کلی در جهت اتمام طرح های عمرانی وارد عمل شویم.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: برپایه محاسبه آماری از پاییز۹۳ تا پاییز سال ۹۵ جمعیت ده سال بیشتر کشورمان از ۶۳ میلیون به ۶۵ میایون افزایش پیداکردند که تمام این جمعیت جز طبقه شاغلان محسوب نمی شوند اما در بحث اشتغال از پاییز سال ۹۲ تا پاییز سال ۹۵ شاخص ها از ۳۶/۷ درصد به ۳۸/۹ درصد رسیده است یعنی ۲ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۳۴۶ نفر در این فاصله متقاضی شغل بودند.

نوبخت تاکید کرد:در پاییز سال ۹۲ جمعیت شاغل ما ۲۰ میلیون ۸۶۷ هزار و ۶۰۳ نفر بود ولی در پاییز سال ۹۵ به ۲۲ میلیون ۳۷۳ هزارو ۴۱۶ نفر رسید که از این تعداد ۱ میلیون ۵۵۰ هزارو ۸۱۳ نفر شکل پیدا کردند و ۷۲۶ هزارنفر فاقد شغل هستند.

وی با اشاره به جلسه صبح خود با فراکسیون اشتغال مجلس تاکید کرد: مقرر شد تا ۱/۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ملی به بحث اشتغال اختصاص پیدا کند تا میزان مهاجرت از روستاها به شهرها به دلیل کسب شغل جلوگیری شود.

وی تاکید کرد:۳ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی دولت برای رفع نابرابری حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه یارانه تولید حذف نشده است تصریح کرد:دولت اقدامات لازم را در جهت تنطیم بازار شب عید انجام داده است.

معاون رئیس جمهور درباره سود سهام عدالت گفت:درباره این موضوع قبلا توضیح دادم و فکر نمی کنم این امر انتخاباتی باشد چرا که ما در گذشته در شب انتخابات شاهد توزیع بودیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره عدم سفر ایرانیان به ترکیه به دلیل ناامنی اظهارکرد: منع قانونی برای سفر به ترکیه وجود ندارد ولی وظیفه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران این است که وضعیت امنیت کشورهای مستقر در آن را بیان کنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: وضعیت ناامنی که امروز در ترکیه نه تنها در داخل این کشور بلکه به فرامرزهای این کشور نیز گسترش پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امروز ترکیه با آلمانی ها و هلندی ها نیز درگیر شده و آنها را فاشیست خطاب می کند از این وزارت خارجه ما در این شرایط ترکیه در رویکرد سیاست داخلی و خارجی باید مردم را مطلع کند تا در جریان سفر به این کشور دچار مشکل نشوند.
برچسب ها: نوبخت دولت صراط