۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
وقتی دولت معیارهای خودش را فراموش می‌کند

سخنگوی دولت انتقاد از آمارهای دولت را "کیلویی حرف زدن" نامید/ مگر معیار "جیب مردم" نبود؟/ آیا از نظر نوبخت، روحانی هم "کیلویی" حرف زده بود؟

نوبخت زیر سوال بردن برخی آمار اقتصادی دولت توسط منتقدان را "کیلویی حرف زدن" نامیده اما فراموش کرده که روحانی خود در آغاز کارش در پاستور همین کار را با آمار دولت قبل انجام داده بود.
کد خبر : ۳۵۴۲۰۷
گروه اقتصادی صراط - محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت زیر سوال بردن برخی آمار اقتصادی دولت توسط منتقدان را "کیلویی حرف زدن" نامیده اما فراموش کرده است که حسن روحانی خود در آغاز کارش در پاستور همین کار را با آمار دولت قبل انجام داده بود.

به گزارش صراط، نوبخت گفته است: منتقدین می‌توانند در هر موضوعی چالش ایجاد کنند، اما وقتی آمار رسمی ارائه می‌شود اینکه برخی منتقدین کلی بگویند این آمار درست نیست مشکلی را حل نمی‌کند. او گفته: نسبت به آمارهای رسمی دولت، کلی و کیلویی حرف زدن جواب علمی و کارشناسی نیست.

سخنگوی دولت  انتقاد از آمارهای دولت را
اظهارات نوبخت در حالی است که حسن روحانی در اولین نشست خبری پس از انتخابات ریاست جمهوری که 15 مرداد سال 92 برگزار شده بود، در  پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت اقتصاد کشور در زمان تحویل گرفتن دولت گفت: "در طول 100 روز اول همکارانم در بخش های مختلف همکارانم آمار و ارقام را صادقانه به مردم خواهند گفت. البته کم و بیش نخبگان و مردم از آمار خبر دارند. معیار اصلی تورم جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار."

اکنون پس از سه سال و نیم، دولت روحانی نه تنها معیار جیب مردم را قبول ندارد، بلکه سخنگویش زیر سوال بردن آمار دولت را "کیلویی حرف زدن" می داند! با این معیار و با توجه به اینکه خود روحانی و تیمش در زمان تبلیغات انتخاباتی سال 92، بارها آمار دولت قبل را زیر سوال برده بودند، هم از نظر نوبخت کیلویی حرف زده بودند؟