۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

سقف دخل و خرج دولت در سال ۹۶ تعیین شد

کد خبر : ۳۵۴۲۵۱
صراط: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۶، سقف دخل و خرج دولت در سال ۹۶ را تعیین کردند.

به گزارش مهر، پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه، سقف منابع و مصارف بودجه سال ۹۶ تعیین شد.

بر این اساس بودجه سال ۹۶ از حیث منابع ۱۱ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۵۶۵ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر ۱۱ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۵۶۵ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال به شرح زیر است:

الف ـ منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بالغ بر سه میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال شامل:

۱ـ منابع عمومی بالغ بر سه میلیون و ۴۶۷ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال

۲ـ درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر ۵۲۱ هزار و ۱۰ میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال

ب ـ بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر ۸ میلیون و پنج هزار و ۲۱ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر ۸ میلیون و پنج هزار و ۲۱ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۶، تغییراتی را در منابع و مصارف لایحه بودجه ایجاد کردند که موجب تغییر سقف بودجه شد.

در پایان وکلای ملت تغییرات جدید را اعمال کرده و دخل و خرج سال ۹۶ را اعلام کردند.

وکلای ملت با ۱۶۳ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در مجلس، سقف دخل و خرج سال ۹۶ را مصوب کردند.