۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
درباره پاسخ عجیب وزیر راه به خانم شهروند

وزیری که نه کنترل قیمت را بر عهده دولت می‌داند، نه تامین مسکن و نه پارکینگ!/ وظیفه دولت از نگاه آخوندی چیست؟

اظهارات پخش شده در یک ویدئوی کوتاه از گفت و گوی وزیر راه با یک شهروند نکات قابل تاملی از نوع نگاه عباس آخوندی در مدیریت را به دست می دهد.
کد خبر : ۳۵۴۷۸۳
گروه اقتصادی صراط - اظهارات پخش شده در یک ویدئوی کوتاه از گفت و گوی وزیر راه با یک شهروند نکات قابل تاملی از نوع نگاه عباس آخوندی در مدیریت را به دست می دهد.

به گزارش صراط، در این ویدئو که در فرودگاه مهرآباد تهیه شده، خانمی به وزیر راه اعتراض می کند که برای 8 روز پارک خودرویش در پارکینگ فرودگاه از او 200 هزار تومان مطالبه کرده اند. پاسخ اخوندی این است که اولا باید مبلغ بیشتری می گرفتند و در ثانی وظیفه ما تامین پارکینگ برای مدت چند روز نیست.

وزیری که نه کنترل قیمت را بر عهده دولت می‌داند، نه تامین مسکن و نه پارکینگ!/ وظیفه دولت از نگاه آخوندی چیست؟
نوع و لحن پاسخ وزیر راه بسیار عجیب و غیرمحترمانه است. او برای پاسخ دادن توقف نمی کند و از افعال مفرد و نه محترمانه جمع استفاده می کند. مثلا می گوید "باید بیشتر ازت می گرفتن!"

فارغ از این موضوع، آخوندی تامین پارکینگ برای چند روز را وظیفه فرودگاه و در واقع دولت نمی داند. وزیر راه چندی پیش سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان را هم به خاطر مخالفت با افزایش قیمت بلیت قطار کمونیستی خوانده و خواستار انحلال آن شده بود.

اکنون چندد ابهام وجود دارد. اگر نگاه وزیر راه مانند کشورهای غربی لیبرالیستی و نه کمونیستی است(!)، باید گفت اتفاقا در آن کشورها نیز تامین پارکینگ حتی برای چند روز پیاپی بر عهده فرودگاه است. بدون در نظر گرفتن مضرات این نگاه عجیب و غریب، پس چرا وزیر راه جایی که وظیفه دولت و خود او به میان می آید حتی از این نگاه هم عدول می کند؟

ابهام دیگر اینکه اگر کنترل قیمت بر عهده دولت نیست، تامین مسکن یا تسهیل دستیابی به آن مانند مسکن مهر بر عهده دولت نیست، و اگر تامین پارکینگ بر عهده دولت نیست، پس اصولا از نگاه وزیر راه، وظیفه دولت دقیقا چیست؟