۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۲

نایب‌رئیس فراکسیون امید: جمنا به وحدت نمی‌رسد

کد خبر : ۳۵۴۹۵۴
صراط: نایب رئیس فراکسیون امید در مجلس بر اساس تاریخ سیاسی پیش‌بینی می‌کند کسانی که در جبهه منا دور هم جمع شده اند،‌ به وحدت نمی‌رسند.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره سازوکارهایی دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی اظهار کرد: طبیعی است که جریان‌های سیاسی، بدون استراتژی و سناریو وارد رقابت‌های انتخاباتی نمی‌‌شوند. هر کدام از جریان‌های سیاسی طراحی خود را دارند و از این‌رو بعید نیست که جریان مقابل آقای روحانی چنین طراحی داشته باشد که با تعداد نفرات بیشتری وارد عرصه شود تا مناظره‌ها را مدیریت کند.

نماینده مردم نقده و اشنویه ادامه داد: ایشان رئیس‌جمهور بوده و عملکرد اجرایی داشته و قاعدتا اگر بخواهد نقدی شود بیشتر کارنامه چهارساله ایشان است که مورد آنالیز قرار می‌‌گیرد. در دور دوم همه روسای جمهوری اینگونه بوده که رقبا به رئیس جمهور مستقر حمله می‌‌کنند و او را رقیب واقعی خود قرار می‌‌دهند ممکن است این کار طراحی شده و با هماهنگی باشد و ممکن است با هماهنگی نباشد اما در هر شرایطی این اتفاق رخ خواهد داد.

حسین‌زاده با بیان اینکه طبیعی است که این طرف هم نباید بدون برنامه و استراتژی وارد کارزار انتخاباتی شود و باید یک سری طراحی‌هایی برای خود داشته باشد، توضیح داد: دو سناریو بیشتر نیست؛ یک حالتش این است که آقای روحانی احساس کند نیازی به کسی ندارد و خودش می‌‌تواند پاسخگوی انتقادات و پرسش‌هایی باشد که در جریان مناظره‌ها و فرآیند انتخابات طرح می‌‌شود، حالت دوم اینکه تیم‌سازی کنند و به صورت تیمی وارد شوند و تقسیم کار صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: هنوز وارد این تصمیم‌سازی‌ها نشده‌اند. چون به تازگی زمزمه‌های حضور مجدد روحانی در عرصه انتخابات و رئیس ستاد شدن آقای شریعتمداری مطرح شده است. هنوز باید منتشر پازل بندی‌های ادامه مسیر باشند. رقبا حرکت‌های خود را مانند صفحه شطرنج طراحی و پیاده می‌‌کنند.

نایب رئیس فراکسیون امید درباره اینکه گفته می شود روحانی برای حضور در عرصه انتخابات دیر تصمیم گرفته است نیز گفت:‌ می‌‌تواند دیر باشد به این لحاظ که احساس خطر کند که کارنامه‌اش موردپذیرش مردم واقع نمی‌‌شود و می‌‌تواند دیر نباشد اگر احساس کند کارنامه اش مورد پذیرش مردم است و سبد آرایش نه تنها ریزش نداشته بلکه رویش هم داشته است. باید ببینیم تحلیلش از وضع موجود خودش چیست.

وی گفت: خیلی از افراد برای اینکه فضا خیلی زود انتخاباتی نشود، تعلل‌هایی می‌‌کنند که به نظرم طبیعی است. الان فضا دارد آرام آرام انتخاباتی می‌‌شود.

حسین زاده درباره رقبای مطرح برای روحانی نیز گفت: فضا را برای رقبا جدی نمی‌‌بینم اما باید صبر کنیم تا زمانی که مشخص شود چه کسی به عنوان رقیب جلو می‌‌آید.

او درباره وضعیت وحدت در جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز گفت: نمی‌‌دانم به وحدت می‌‌رسد یا نه اما تاریخ سیاسی نشان داده که به وحدت نمی‌‌رسد.

وی تحلیلش از اعلام کاندیداتوری حمید بقایی را نیز اینگونه توضیح داد: شاید به دنبال تریبونی برای بیان حرف‌هایشان هستند چراکه فکر نمی‌‌کنم آقای بقایی کسی باشد که اینها بتوانند روی او سرمایه‌گذاری کنند. احتمالا به دنبال فضاسازی سیاسی برای آینده باشند. شاید به دنبال پاسخگویی به موضوعاتی باشند که سالیان متمادی مردم مطرح می‌‌کنند اما پاسخی نشنیده‌اند و حالا خودشان تصمیم گرفته‌اند بیایند و یک سری از پاسخ‌ها را بدهند.