۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

تشکیل ستادپیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان تهران

کد خبر : ۳۵۵۰۲۵
صراط: رئیس کل دادگستری استان تهران از تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان‌های استان تهران خبرداد.

به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی اظهار داشت: شعب ویژه در تمامی حوزه‌های قضایی هم در دادسرا و هم دادگاه برای رسیدگی قضایی به پرونده‌های احتمالی جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به فرایند برگزاری انتخابات در کشورمان و آغاز ثبت نام داوطلبان در شورای اسلامی شهر و روستا و بررسی سوابق احتمالی داوطلبان، افزود: در نوروز سال ۹۶ مأموریت ویژه دیگری برای همکاران قضایی تعریف شده است و آن ایجاد ستاد و هیئت‌های بررسی سوابق احتمالی داوطلبان در ایام تعطیلات نوروزی است.

وی بیان داشت: درتمامی واحدهای قضایی این هیئت‌ها تشکیل شده است و دستورالعمل جامع و کاملی در خصوص بررسی فرایند سوابق داوطلبان نمایندگی شوراها تهیه شده است و به واحدهای قضایی ابلاغ می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در این ایام همکاران باید این مأموریت قانونی را انجام دهند و چون متعاقب این موضوع تبلیغات و برگزاری انتخابات را شاهد خواهیم بود، برای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی ستادهای پیشگیری درتمامی شهرستان‌های استان تهران تشکیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران، گفت: برای رسیدگی قضایی به پرونده‌های احتمالی جرایم و تخلفات انتخاباتی در تمامی حوزه‌های قضایی شعب ویژه هم دادسرا و هم دادگاه برای رسیدگی به این تخلفات تشکیل می‌شود اینها مأموریت‌های خاصی است که با آغاز سال ۹۶ با آن مواجه هستیم و برای یکایک امور تدابیر لازم اتخاذ و برنامه‌ها و دستورالعمل مربوطه ابلاغ شده است.