۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

جزییاتی از حادثه قطار تهران - مشهد در روز اول سال 96

کد خبر : ۳۵۵۰۹۷
صراط: شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء برای دومین‌بار در هفته جاری آتش‌سوزی در قطارهای تهران-مشهد خود را تکذیب و اعلام کرد: دود گرفتگی در قطارها بعضا عادی است.

به گزارش تسنیم، شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء برای دومین بار در هفته جاری آتش‌سوزی قطارهای خود را تکذیب کرد.

این شرکت در خصوص مطلب مندرج در برخی رسانه ها مبنی بر آتش سوزی واگن مسافری قطار تهران-مشهد اعلام کرد: قطار تندرو پردیس تهران-مشهد مورخ اول فروردین 96 (امروز) به دلیل نقص فنی در یکی از موتورها و پاشش سوخت گازوئیل روی اگزوز و موتور موجب دود گرفتگی داخل واگن مسافری شده که تصور آتش سوزی را تداعی کرده است.

لازم به ذکر است بروز چنین نقص های فنی در وسایل نقلیه مختلف در مسیرهای طولانی بعضاً عادی بوده و امکان رخداد آن برای هر وسیله نقلیه ای وجود دارد. لازم به ذکر است به محض دود گرفتگی واگن، قطار بعد از توقف 25 دقیقه ای و رفع عیب، مجدد به سیر خود به سمت مشهد مقدس ادامه داد. گفتنی است کلیه مسافران قطار 372 تهران-مشهد سالم بوده و هم اکنون در قطار ادامه سیر می دهند.

به گزارش تسنیم 28 اسفند 95 (شنبه هفته جاری) شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء آتش‌سوزی در یکی از قطارهای پردیس این شرکت در مسیر تهران-مشهد را تکذیب و اعلام کرد: «  این شرکت ضمن تکذیب آتش سوزی در قطار تندروی پردیس تهران-مشهد مورخ 95/12/28 به استحضار می رساند، مأموران قطار با تشخیص احتمالی بوی گازوئیل در داخل واگن به اشتباه اقدام به باز کردن کپسول در واگن مربوطه کردند.

متأسفانه پودر ناشی از این کپسول در داخل واگن ها پراکنده می شود که تصور آتش سوزی را در اذهان ایجاد کرده. در این خصوص تذکر جدی به مأموران مربوطه داده شد.

رجاء تاکید کرده که قطار تندروی پردیس تهران-مشهد بدون مشکلی به سیر ادامه داده است.


خبر اولیه آتش سوزی

پیش از این ایسنا نوشته بود: یکی از واگن‌های قطار تهران _ مشهد دچار آتش‌سوزی شد.

واگن شمار دو قطار شماره 372 تهران-مشهد که امروز ساعت 6:40 تهران را به مقصد مشهد ترک کرده بود، دچار آتش‌سوزی شد.

این قطار هم‌اکنون در مسیر شاهرود قرار دارد و ظاهرا دود ناشی از آتش‌سوزی در واگن‌های دیگر قطار نیز پیچیده و ادامه سفر مسافران این قطار با اختلال مواجه شده است.

این خبر توسط یکی از مسافران قطار گزارش شده است.
برچسب ها: صراط قطار پردیس