۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

خودروهای خودرانی که سال گذشته معرفی شدند +تصاویر

سال 95 بیشترین میزان عملیاتی شدن فناوری‌های خودروهای خودران بود و بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ خودروسازی وارد این عرصه شدند.
کد خبر : ۳۵۵۳۰۱
صراط: سال 95 بیشترین میزان عملیاتی شدن فناوری‌های خودروهای خودران بود و بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ خودروسازی وارد این عرصه شدند.

به گزارش ایسنا، خودروهای خودران اکثرا از الگوریتم‌های یادگیرنده هوش مصنوعی و حسگرهای هوشمند استفاده می‌کنند. در ادامه به بارزترین نمونه‌های خودروهای خودران در سال 95 می‌پردازیم:

رونمایی از سیستم خودران جدید گوگل

گوگل جدیدترین سیستم خودران خود در مینی ون کرایسلر پاسیفیکا را در آستانه نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی کرد.

خودروهای خودرانی که سال گذشته معرفی شدند +تصاویر

واحد وایمو گوگل در جست و جوی شراکت برای طراحی و نصب فناوری خودران گوگل در خودروهای واقعی است و تاکنون تنها با فیات-کرایسلر پیمان همکاری بسته است و توافق با هوندا موتور در انتظار نهایی شدن است.

تست خودروهای خودران نیسان در لندن

خودروساز ژاپنی نیسان لندن را به عنوان نخستین مکان در اروپا برای برگزاری آزمایش خودروهای خودران انتخاب کرد.

خودروهای خودرانی که سال گذشته معرفی شدند +تصاویر

دولت انگلیس اعلام کرده از طراحی و آزمایش فناوری خودروی خودران در این کشور حمایت می کند تا به صنعت خودرو برای ورود به این عرصه که ممکن است تا سال ۲۰۲۵ حدود ۹۰۰ میلیارد پوند (۱.۱ میلیارد دلار) ارزش داشته باشد، کمک کند.

ارائه الگوریتم برقراری ارتباط بین خودروهای معمولی و خودران

محققان موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان الگوریتمی ارائه کردند که خودروهای خودران با استفاده از آن بتوانند با خودروهایی که راننده دارند ارتباط برقرار کرده و مکان خود را با توجه به حرکت آنها تنظیم کنند.

خودروهای خودرانی که سال گذشته معرفی شدند +تصاویر

در حال حاضر خودروهای خودران به صورت گروهی حرکت می‌کنند و خودروها در این دسته‌ها با هم مرتبط هستند اما ارتباط بین این دسته‌ها و دیگر خودروها مشکلی بود که همواره مورد بحث و بررسی بوده است. بعلاوه گروه‌های فعلی خودروهای خودران در حدود پنج الی شش ماشین هستند و برای دسته‌ای بزرگتر برقراری ارتباط و مدیریت مکان خودروها مشکل‌تر است.

محققان سوئیسی موفق شدند یک الگوریتم با نام "سامانه همکاری توزیع‌شده" ارائه دهند که این مشکل را رفع می‌کند.

در این سامانه به جای آنکه یک خودرو به عنوان سردسته باشد و بقیه خودروها براساس حرکت آن سرعت و مکان خود را تنظیم کنند، هر خودرو با تمام خودروهای موجود در گروه مرتبط است و با استفاده از دوربین‌هایی که دید 360 درجه می‌دهند، به صورت اختصاصی سرعت و مکان خود را تنظیم می‌کند.

طراحی نخستین خودروی خودران مسابقه‌ای

کمپانی روبوریس از نخستین خودروی خودران مسابقه‌ای در کنگره جهانی موبایل در بارسلون رونمایی کرد.

خودروهای خودرانی که سال گذشته معرفی شدند +تصاویر

روبوکار 4.5 متر طول و دو متر عرض دارد که نسبتا از یک خودروی فرمول یک بزرگتر است. این خودرو یک باتری 540 کیلوواتی و چهار موتور 300 کیلوواتی داشته و سرعت آن حدودا 199 مایل بر ساعت است.

در این خودرو از حسگرها و رادارهای متنوعی استفاده شده است، از جمله دو رادار، پنج رادار مبتنی بر لیزر، 18 حسگر فراصوتی، دو حسگر اپتیکال سرعت و شش دوربین هوشمند در این خودرو به کار رفته است.

رونمایی از خودروی خودران فولکس واگن

بزرگ‌ترین خودروساز اروپا اعلام کرد برای احیا از رسوایی تقلب در تست‌های آلایندگی دیزلی و بهبود وجهه اش، میلیاردها یورو در خودروهای برقی، خدمات خودروی اشتراکی و رانندگی اتوماتیک سرمایه‌گذاری خواهد کرد و بیش از ۳۰ مدل برقی تا سال ۲۰۲۵ عرضه می‌کند.

خودروهای خودرانی که سال گذشته معرفی شدند +تصاویر

خودروی خودران مفهومی فولکس واگن سدریک نام دارد و پیشگام مدل‌هایی خواهد بود که فولکس واگن در سال‌های آینده عرضه می‌کند.

خودروی تمام خودران استارتاپ چینی موسوم به نیو

این استارتاپ چینی که "نیو" نام دارد در زمینه تولید خودروهای برقی مسابقه‌ای فعالیت می‌کند و قصد دارد تا سال 2020 اقدام به عرضه یک خودروی خودران کند که در آن تمام امکانات رفاهی به همراه یک تخت در نظر گرفته شده و کابین آن در حد یک اتاق نشیمن است.

خودروهای خودرانی که سال گذشته معرفی شدند +تصاویر

این استارتاپ‌ که در اروپا و آمریکا نیز شعبه‌ دارد، نمونه اولیه‌ای از این خودروی خودران را که "ایو" نامگذاری شده است، در کنفرانس فناوری جنوب آمریکا در تگزاس رونمایی کرده است.

براساس بیانیه‌ای که نیو منتشر کرده است این خودرو دارای سامانه هوش مصنوعی است که با دستورات کلامی با سرنشین‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

خودروهای خودرانی که سال گذشته معرفی شدند +تصاویر