۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

بوفون قهرمان هزار ‌و یک‌شب +تصاویر

دروازه بان ایتالیایی بامداد شنبه برابر آلبانی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به رکورد ۱۰۰۰ بازی می رسد.
کد خبر : ۳۵۵۳۰۸
صراط: دروازه بان ایتالیایی بامداد شنبه برابر آلبانی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به رکورد ۱۰۰۰ بازی می رسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، اغلب افراد سرنوشت خود را روی پوست خود تاتو می‌کنند اما در این مورد جانلوییجی بوفون استثناست. دروازه بان ایتالیایی آن را روی پیراهنش حک کرده است. در پشت پیراهن دروازه بان یوونتوس شماره یک می درخشد، این شماره سمبل رکوردهای دروازه بان ایتالیایی است.

بوفون قهرمان هزار ‌و یک‌شب +تصاویر

بوفون بامداد فردا (شنبه) هزارمین بازی دوران حرفه‌ای اش را انجام خواهد داد. او به همراه تیم ملی ایتالیا در مقدماتی جام هانی ۲۰۱۸ روسیه برابر آلبانی قرار خواهد. دروازه بان ایتالیایی همچنین  در این بازی می تواند به رکورد دیگری دست پیدا کند. بوفون رکورد بیشترین بازی ملی را در میان اروپایی ها خواهد داشت. او اکنون به همراه ایکر کاسیاس ۱۶۷ بازی ملی در کارنامه اش دارد. بهترین رکورد بازی های ملی در جهان به احمد حسن مصری با ۱۸۴ بازی اختصاص دارد.

بوفون قهرمان هزار ‌و یک‌شب +تصاویر

در کارنامه بوفون حضور در پنج جام جهانی دیده می شود که نخستین آن به جام جهانی ۱۹۹۸ بر می گردد. او در آخرین دوره این بازی ها دربرزیل نیز از دروازه تیم ملی ایتالیا محافظت کرد. بوفون احتمالا در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز حضور داشته باشد اگر این اتفاق رخ دهد تنها بازیکن تاریخ جهان خواهد بود که در ۶ جام جهانی شرکت کرده است.

بوفون قهرمان هزار ‌و یک‌شب +تصاویر

دروازه بان یوونتوس همچنین رکورد کلین شیت کالچو را به نام خود ثبت کرده است. او به همراه وکینا سیونیورا توانست ۹۷۳ دقیقه دروازه شان را بسته نگه دارد و از رکورد ۹۲۹ دقیقه سباستیانو روسی ( دروازه بان میلان در دهه ۹۰) پیشی بگیرد. بوفون علاوه بر این رکورد دینو زوف که سال ها از دروازه یوونتوس حافظت کرد را شکست و ۷۰ دقیقه این رکورد را بهبود بخشید.

بوفون قهرمان هزار ‌و یک‌شب +تصاویر

شروع دوران درخشان بوفون به نوزدهم نوامبر ۱۹۹۵ بر می گردد. او نخستین بازی اش در سری A را زمانی که تنها ۱۷ سال داشت در دیدار پارما و میلان تجربه کرد. تیم میلان از حضور مهاجمانی همچون ژورژ وه‌آ ، روبرتو باجو و بوبان برخوردار بود اما بوفون توانست دروازه اش را بسته نگه دارد و آن دیدار بدون گل به پایان رسید. چند سال بعد و پس از چهار فصل او توانست فاتح جام یوفا شود. بوفون سپس با یوونتوس قرارداد امضا کرد و در تابستان سال ۲۰۰۱ توانست نخستین بازی اش را برای شاگردان وکیا سینیورا به انجام رساند. دروزاه بان ایتالیایی تصور نمی کرد ۱۶ سال بعد اغلب رکورد های این تیم را به نام خود ثبت کند.

او در آخرین بازی اش در لیگ ایتالیا برابر سامپدوریا تنها به ۶۵ دقیقه زمان نیاز داشت تا با ثبت ۳۹ هزار و ۷۰۶ دقیقه رکورد بیشترین حضور را در سری A در تاریخ باشگاه یووه داشته باشد. بوفون توانست از رکورد جامپیرو بونیپرتی، اسطوره یوونتوس در دهه چهل پیشی بگیرد.

بوفون قهرمان هزار ‌و یک‌شب +تصاویر

دروزاه بان ایتالیایی تاکنون یک قهرمانی در جهان و یورو به همراه تیم ملی ایتالیا، دو قهرمانی در کوپا ایتالیا و یک عنوان در جام یوفا با پارما به دست آورد و در یوونتوس ۷ قهرمانی در سری A، یک کوپا ایتالیا و ۶ سوپرجام ایتالیا را تجربه کرده است. او با وجود این که ۳۹ ساله شده است قصد ندارد دستکش هایش را آویزان کند. بوفون می خواهد به بازی کردن ادامه دهد و همه رکورد های ممکن را بشکند.