۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

نحوه شهادت یک مدافع حرم؛ تنها سر و دستش را آوردند+عکس

حمیده ضرابی همسر شهید مدافع حرم حمیدرضا زمانی گفت: حمید مشغول خنثی‌سازی مین بود، مین آخر را که خنثی می کند پایش داخل تله انفجاری می رود و منفجر می شود.
کد خبر : ۳۵۵۳۱۹
صراط: حمیده ضرابی همسر شهید مدافع حرم حمیدرضا زمانی گفت: حمید مشغول خنثی‌سازی مین بود، مین آخر را که خنثی می کند پایش داخل تله انفجاری می رود و منفجر می شود.

حمیده ضرابی همسر شهید مدافع حرم حمیدرضا زمانی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: من و حمید هشت سال با هم زندگی کردیم که حاصل آن دو فرزند (یک دختر و یک پسر) بود؛ فرزند دوممان 90 روز پس از شهادت حمید به دنیا آمد و به همین خاطر نام همسرم را روی این پسرم گذاشتم.

نحوه شهادت یک مدافع حرم؛ تنها سر و دست چپش را آوردند

وی با بیان اینکه همسر شهیدش چهار بار برای دفاع از حرم عازم سوریه شد و در مرتبه چهارم به شهادت رسید، گفت: همسرم همواره از ائمه اطهار و اهل بیت (ع) صحبت می کرد و ارادت خاصی نسبت به اهل بیت (ع) داشت و همین باخدا و باایمان بودن حمید برای من ارزشمند بود.

وی همچنین درباره نحوه شهادت همسر شهیدش گفت: حمید مشغول خنثی‌سازی مین بود، مین آخر را که خنثی می کند پایش داخل تله انفجاری می رود و منفجر می شود. شدت انفجار به قدری زیاد بوده که بدنش تکه تکه می شود و تنها سر و دست چپش را می آوردند. به دلیل اینکه منطقه در دست دشمن بود لحظه شهادت نتوانسته بودند پیکرش را به عقب بیاورند. سه روز بعد که منطقه پس گرفته می شود، دست و سر حمید را پیدا می کنند.

گفتنی است شهید حمیدرضا زمانی همزمان با نخستین روز از ماه محرم سال 1393 در سوریه به شهادت رسید.