۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

سفیر آمریکا در تل‌آویو کیست؟ +عکس

گزینه پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا که حامی شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین است، با تایید سنا رسما سفیر این کشور در تل‌آویو شد.
کد خبر : ۳۵۵۳۲۰
صراط: گزینه پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا که حامی شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین است، با تایید سنا رسما سفیر این کشور در تل‌آویو شد.

به گزارش فارس، مجلس سنای آمریکا با اختلاف رای پایین، «دیوید فریدمن» گزینه پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای سفارت این کشور در فلسطین اشغالی را تایید کرد.

فریدمن در حالی به سفارت آمریکا انتخاب شد که اعضای سنا بر سر او اختلافات گسترده‌ای داشتند به‌گونه‌ای که تا قبل از جلسه رای‌گیری بامداد جمعه (امروز) تعداد آرا 50 موافق و 48 مخالف بود که با پیوستن 2 سناتور دموکرات به جمع موافقان، توانست رای بیاورد.

وی که از حامیان سرسخت شهرک‌سازی و اشغالگری در اراضی فلسطینیان است، در بین سناتورهای یهودی نیز طرفدار نداشته و از 11 عضو یهودی سنا، فقط 1 نفر به اوی رای موافق داد.

این گزینه جنجالی ترامپ برای سفارت آمریکا در تل‌آویو ضمن داشتن مواضع ضد فلسطینی، حتی با راهکار دو دولتی و تاسیس دولت مستقل فلسطین به پایتخت قدس شرقی نیز مخالف است. موضوعی که دولت‌های پیشین آمریکا خواستار اجرای آن بودند.

فریدمن 57 ساله که یک وکیل در امور بانکی و ورشکستگی است سال‌ها بعنوان یک کارشناس اقتصادی با ترامپ همکاری نزدیک دارد. وی همچنین معتقد است الحاق کرانه باختری به وجهه رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت یهودی آسیب نخواهد زد.ث
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز