۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

ثبت نام داوطلب ۸۱ ساله برای انتخابات شوراها

کد خبر : ۳۵۵۳۲۸
صراط: رئیس ستاد انتخابات مازندران شمار ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی را در استان پنج هزار و ۵۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: مسن ترین داوطلب ۸۱ ساله است.

علیرضا یونسی در گفتگو با مهر اظهار داشت: چهار هزار و ۶۵۶ نفر در حوزه روستایی و مابقی در حوزه شهری ثبت نام کردند و از مجموع ثبت نام کنندگان، ۲۷۸ نفر بانوان و پنج هزار و ۲۷۸ نفر آقایان هستند.

وی افزود: بیشترین رنج سنی که در دوره پنجمن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند، بین ۳۵ تا ۴۰ ساله و بیشترین تحصیلات مقطع لیسانس و سوادخواندن و نوشتن است.

وی با بیان اینکه در مازندران برای حوزه های شهری ۳۱۶ شهری و ۱۹۶ نفر علی البدل منتخب خواهند شد اظهار داشت: در مجموع ۱۰ هزار و ۷۹۶ به عنوان اعضای شورای اصلی و علی البدل از سوی مردم در انتخابات منتخب خواهند شد.

یونسی، با عنوان اینکه تعداد شهرهای با شوراهای ۹ نفره را چهار شهر، پنج شهر دارای شوراهای هفت نفره و مابقی دارای شوراهای پنج نفره خواهند بود، ادامه داد: چهار هزار و ۱۱۵ شعب اخذ رای نیز در استان پیش بینی شده که نسبت به دوره قبل ۳۳۰ صندوق افزایش را نشان می دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران گفت: تعداد اعضای شورای شهر استان نسبت به دوره قبل ۲۴ درصد کاهش یافته است و مسن ترین داوطلب برای انتخابات شوراها در استان ۸۱ ساله و جوانترین ۲۵ ساله است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز