۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

متن کامل طرح تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

کمیته روباط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اقدام به انتشار طرح تحریم های جدید این کشور علیه ایران کرد.
کد خبر : ۳۵۵۵۱۰
صراط: کمیته روباط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اقدام به انتشار طرح تحریم های جدید این کشور علیه ایران کرد.

به گزارش مهر، پایگاه اینترنتی کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا متن طرح مربوط به اعمال تحریم علیه ایران را منتشر کرد.

این پایگاه در مطلبی با عنوان «موشکهای بالستیک ایران و  قانون اجرای تحریم های بین المللی» نوشت:

بخش اول: این بخش شامل عنوان کوتاه «موشکهای بالستیک ایران و  قانون اجرای تحریم های بین المللی» است.

بخش دوم: تحریم های مربوط به تلاش های دولت ایران در رابطه با کالاها، خدمات و تکنولوژی های مرتبط با موشک بالستیک

این بخش که شامل عناصر اصلی این طرح است به ۹ زیرگروه تقسیم می شود.

الف/ در این بخش یافته های مهم تشریح می شوند. این امر روشن می کند که ایران با ساخت موشکهای بالستیک و با سرپیچی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل همچنان آمریکا و متحدانش را تهدید می کند. همچنین متذکر می شود که این قطعنامه ها از اعضا می خواهد تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از «تهیه، فروش یا انتقال» سلاح های متعارف از سوی ایران اتخاذ نمایند.

ب/ در این بخش گفته می شود که سیاست آمریکا ممانعت از ادامه ساخت و آزمایش موشکهای بالستیک در ایران است که قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارند.

ج/ این بخش قوه مجریه را ملزم می کند تا گزارشی تحلیلی از زنجیره تامین داخلی و جهانی که ایران از آن برای حمایت از برنامه موشک بالستیک خود استفاده می کند، به کنگره ارائه دهد. این گزارش که شامل لزوم شناسایی افراد و شرکت های دخیل در این برنامه است، پایه و اساسی برای اجرای تحریم ها در این طرح بنا می کند.

د/ این بخش قوه مجریه را به انجام تحقیقات کامل درباره نقض احتمالی تحریم های مربوط به موشک بالستیک و سلاح متعارف ایران موظف می کند.

ه‌/ این بخش انتقال تکنولوژی موشک بالستیک و انواع مخرب (بر هم زننده ثبات) سلاح های متعارف را نیز به تحریم های کنونی منع اشاعه آمریکا علیه ایران اضافه می کند.

و/این بخش قوه مجریه را در به کار گیری تحریم ها برای نهادهای فهرست شده در زیر موظف می کند:

-آژانس های (سازمانهای) دولتی ایران که در ساخت موشک بالستیک دخیل هستند.

-هر نهاد خارجی، در داخل یا خارج ایران، برای این گونه فعالیت ها کالا و مواد تهیه می کند.

-هر نهاد خارجی، در داخل یا خارج ایران، که برای ساخت موشک بالستیک ایران کمک مالی ارائه می کند یا این روند را تسهیل می کند.

این زیرگروه همچنین قوه مجریه را ملزم می کند که وقتی اطلاعات معتبری را مبنی بر اینکه ایران آزمایش موشک بالستیک داشته است، دریافت می کند تصمیم لازم را مبنی بر اینکه آن آزمایش در مخالفت با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بوده است یا نه به کنگره ارائه کند. سپس قوه مجریه ملزم است تا تصمیم بگیرد که چه کسی مسئول این آزمایش است و اینکه آیا آن فرد یا افراد باید مشمول تحریم ها بشوند یا خیر.

ز/ این بخش اعمال تحریم ها برای افرادی که سلاح های متعارف یا کالاهای مرتبط را برای ایران فراهم می کنند یا از ایران دریافت می کنند و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کنند لازم می داند.

ح/ این بخش مفاد و عبارات مهم استفاده شده را توضیح می دهد و چند مورد استثنا برای نهادهایی که کارشان را به درستی انجام می دهند قائل می شود.

ط/ این بخش به قوه مجریه اجازه می دهد تا به هر فردی که طبق این قانون مشمول تحریم ها می شود ویزا ندهد یا اموالش در آمریکا را مسدود کند.

بخش سوم: گزارش درباره فعالیت های قابل تحریم

این بخش به واسطه درخواست برای گزارش های معمول درباره اسناد معتبر و دقیق که در زمینه موارد احتمالی نقض قانون تحریم ها یا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، به دست قوه مجریه رسیده است می تواند نظارت کنگره را بیشتر کند.

بخش چهارم: اختیارات مربوط به وضع مقررات

این بخش قوه مجریه را ملزم می کند تا مقررات لازم برای اجرای این قانون و اطلاع رسانی به کنگره را صادر کند.

بخش پنجم: این بخش مفاد و عبارات مهم استفاده شده در این قانون را تشریح می کند.
برچسب ها: تحریم آمریکا صراط