۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵
پیروزی راحت پرتغال و فرانسه و فرار بلژیک از شکست

هلند به حذف از مقدماتی جام جهانی نزدیک شد

کد خبر : ۳۵۵۵۴۲
صراط: طرفداری نوشت: پرتغال در گروه B رقابت های انتخابی جام جهانی روسیه در اروپا میزبان مجارستان بود و موفق شد در استادیو دا لوز در لیسبون به یک پیروزی مهم دست یابد.

این بازی اولین جدال دو تیم از زمان رقابت های یورو 2016 بود. پرتغال و مجارستان در مرحله گروهی جام ملت های اروپای 2016 در دیداری جذاب به تساوی 3-3 دست یافتند.

در بازی امشب ابتدا آندره سیوا در دقیقه 32 با شوتی از فاصله ای نزدیک به مرکز دروازه پرتغال را پیش انداخت. چهار دقیقه بعد سیلوا توپی را برای کریستیانو رونالدو مهیا کرد و ستاره رئال مادرید با ضربه پای چپ از پشت محوطه جریمه اختلاف را به دو گل افزایش داد. بهترین گلزن تاریخ تیم ملی پرتغال در نیمه دوم با یک ضربه ایستگاهی به زیبایی گل سوم بازی را به ثمر رساند تا سه امتیاز بازی را برای میزبان قطعی کند.

در این گروه سوئیس با 15 امتیاز از 5 بازی صدرنشین است و پرتغال و مجارستان با 12 و 7 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند. بازی برگشت دو تیم سوم سپتامبر برگزار خواهد شد.


بلغارستان 2-0 هلند؛ خداحافظی زودهنگام لاله‌های نارنجی با روسیه؟

شاگردان دنی بلیند شاهکار زدند و حالا در آستانه بازماندن از صعود به جام جهانی نیز قرار دارند.

تیم‌های بلغارستان و هلند بامداد امروز از ساعت 00:15 به وقت ایران به میزبان بلغارستان در مقدماتی جام جهانی روسیه از گروه یک به مصاف هم رفتند. دیداری حساس و مهم که در نهایت با پیروزی میزبان همراه شد.

با توجه به پیروزی سوئد مقابل بلاروس، فرانسه، هلند و بلغارستان برای اینکه امیدهایشان را زنده نگه دارند، به سه امتیاز بازی‌های امشب نیاز مبرمی داشتند. لاله‌های نارنجی که برای کسب یک سه امتیاز آسان به بلغارستان رفته بودند همان دقیقه 5 توسط اسپاس دلف غافلگیر و دروازه خود را باز شده دیدند. تلاش‌ها برای زدن گل تساوی نتیجه بخش نبود و باز هم این دلف بود که موفق به گلزنی شد تا شرایط پیچیده‌تر از قبل شود. دفاع متمرکز و منطقی میزبان به مهاجمان هلند اجازه گلزنی نمی‌داد. تعویض‌های هجومی بلیند و به میدان آمدن اسنایدر هم ثمری نداشت تا در نهایت بازی با همان دو گل به سود بلغارها به پایان برسد و امید هلند برای صعود به روسیه کمتر از همیشه شود. هلند حالا با 7 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد و حالا چیزی مانند معجزه نیاز است تا این تیم به جام جهانی صعود کند.

لوکزامبورگ 1-3 فرانسه؛ تداوم حکمرانی خروس ها در گروه A

لوکزامبورگ در ورزشگاه جوزی بارتل هم حریف خروس ها نشد.

از گروه A بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره اروپا، شاگردان دیدیه دشان به راحتی لوکزامبورگ را از پیش رو برداشتند و به صدرنشینی خود در گروه ادامه دادند.
گذر اجمالی بر جریان بازی

بازی با مالکیت فرانسه آغاز شد و این تیم رفته رفته برتری خود را بر حریف تحمیل کرد. آنتونی موریس دروازه بان لوکزامبورگ اما در پی مهار یک ضربه چیپ از سوی آنتوان گریزمان مصدوم شده و در دقیقه 21 جای خود را به شون دروازه بان ذخیره داد تا تیم میزبان کمی به دشواری بر بخورد. در نهایت نیمه اول با رد و بدل شدن سه گل به پایان رسید، هر چند که شوت ماتویدی در اواخر نیمه نخست از پشت محوطه جریمه با برخورد به پایه تیر عمودی دروازه اختلاف را روی تنها یک گل نگه داشت.

در نیمه دوم شاهد تداوم فشار فرانسه روی دروازه حریف بودیم و مالکیت توپ این تیم نیز به گونه ای بود که کمتر به سرخپوشان مجال نزدیک شدن به سوی دروازه لوریس را می داد. به هر شکلی که بود، ژیرو در این نیمه یک گل دیگر زد تا فرانسه با بردی خوب در یک بازی رسمی، به استقبال دیدار دوستانه پیش رو با اسپانیا برود!

شرح گل ها

دقیقه 28/ لوکزامبورگ 0-1 فرانسه: روی توپ گیری ماتویدی و پاس وی به کانته، هافبک ریزنقش خروس ها گریزمان و وی سیدیبه را راه انداخت تا پاس رو به بیرون این بازیکن در کناره های خط عرضی را ژیرو وارد دروازه بدون دروازه بان لوکزامبورگ کند که به استقبال سیدیبه رفته بود.

دقیقه 34/ لوکزامبورگ 1-1 فرانسه: اورلین یواخیم روی پنالتی ای که بلیز ماتویدی تقدیم میزبان کرد حساب کار را بر خلاف پرش لوریس به سمت چپ خود، 1-1 کرد.

دقیقه 37/ لوکزامبورگ 1-2 فرانسه: باز هم نفوذ موثر سیدیبه به محوطه جریمه حریف و این بار خطایی از دنیل آلوز دا موتا مانع وی شد. ظرف سه دقیقه در نیمه دیگر زمین هم یک ضربه پنالتی به دست آمد که رالف شون دروازه بان لوکزامبورگ با وجود تشخیص جهت ضربه گریزمان نتوانست توپ را دفع کند و بدین ترتیب خروس ها بار دیگر از حریف پیش افتادند.

دقیقه 77/ لوکزامبورگ 1-3 فرانسه: در سمت چپ فضای زیادی به مندی داده شد تا با یک ارسال بلند، ژیرو در محوطه جریمه پیدا کند و این مهاجم سرزن نیز با یک ضربه سر خوب، سومین گل را وارد دروازه لوکزامبورگ کرد.

فرار بلژیک از شکست در دقیقه 89

به گزارش صراط، در دیگر دیدار امشب نیز تیم های یونان و بلژیک در خانه بلژیک به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت یک بر یک مساوی شد.

یونان ابتدا در دقیقه 46 پیش افتاد اما در ادامه یک اخراجی داد و در دقیقه 89 گل مساوی را دریافت کرد. سپس یونان یک اخراجی دیگر هم داد و بازی پس از 7 دقیقه وقت تلف شده با همین نتیجه به پایان رسید.

در گروه هشتم، بلژیک 13، یونان 11 و بوسنی 10 امتیازی هستند.