۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
گودرزی:

دولت باید ورود کالاهای خارجی را بر خود حرام کند

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید ورود کالاهای خارجی را بر خود حرام کند تا فرهنگ‌سازی شود و مردم هم کالای ایرانی مصرف کنند.
کد خبر : ۳۵۵۶۳۶
صراط: نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید ورود کالاهای خارجی را بر خود حرام کند تا فرهنگ‌سازی شود و مردم هم کالای ایرانی مصرف کنند.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به نامگذاری سال جدید شمسی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: اقدام و عمل یک فرآیند است و اینگونه نیست که بگوییم اقدام و عمل در یک مقطع محقق شد.

وی با بیان اینکه حرکت مستمر در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی اقدام و عمل است، افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب اقدام و عمل را به عنوان شعار سال نامگذاری کردند یک طلیعه تحقق اقتصاد مقاومتی را نشان داد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس بر همین اساس اضافه کرد: اما وقتی به کارنامه‌ای که وجود دارد دقیق نگاه می‌کنیم، می‌بینیم آنچنان که شایسته است اقدام و عمل صورت نگرفته؛ اقدام و عمل باید خود را در زندگی مردم نشان داده و سطح زندگی مردم را تغییر دهد.

گودرزی با بیان این مطلب که با کار سطحی و مسائل فرعی مشکلات اساسی جامعه قابل حل نیست، یادآور شد: معضل اصلی امروز جامعه ما که مشهود و محسوس است و به یک درد عمومی در کشور تبدیل شده بیکاری است.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه بیکاری با حمایت از کالای ایرانی وتولید ملی حل می‌شود اظهار داشت:ستون فقرات اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است. حمایت از تولید ملی هم وجوه مختلفی دارد که یکی از آن فرهنگ‌سازی برای مصرف کالای ایرانی است.

«دولت باید ورود کالاهای خارجی را بر خود حرام کند تا فرهنگ‌سازی شود و مردم هم کالای ایرانی مصرف کنند. اگر امکانات و اعتباری هست هم باید در مسیر تولید صرف شود،‌ البته تولید کارگاه‌های زودبازده و مشاغل خرد را باید در اولویت قرار دهیم.»

وی بر همین اساس، افزود: اینکه عده‌ای وام‌های کلان به نام پروژه‌های شهرستانی می‌گیرند اما در کلان‌شهر سرمایه‌گذاری می‌کنند این اجحاف به حق مردم است و هیچ سنخیتی با ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ندارد.

گودرزی همچنین جلوگیری از ورود قاچاق را از دیگر از دیگر وجوه حمایت از تولید ملی خواند و عنوان کرد: نمی‌شود که از یک طرف کالای خارجی مصرف کنیم،‌ الگوی مصرفمان را هم تغییر ندهیم و از طرفی هم در کشور قاچاق وارد شود، بعد ادعا کنیم به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی بدون روحیه جهادی، قطع امید از دشمنان و چشم دوختن به ظرفیت داخل امکان پذیر نیست، تصریح کرد: بدون اتکا به ظرفیت‌های ملی اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود. هرچند دولت در خط مقدم است اما به این معنا نیست که بگوییم بقیه مسئولیت ندارند لذا همه باید در مقاوم کردن اقتصاد تلاش کنند.