۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

سالخورده ترین داوطلب انتخابات شوراها +عکس

فرماندار شهرستان دیواندره گفت: 'فیض الله فتحی' مرد 107 ساله روستای پنجه سفلی در بخش مرکزی این شهرستان به همراه 'جهان عبداللهی' همسر 73 ساله اش برای انتخابات شورای اسلامی روستای خود ثبت نام کردند.
کد خبر : ۳۵۵۶۹۵
صراط: فرماندار شهرستان دیواندره گفت: 'فیض الله فتحی' مرد 107 ساله روستای پنجه سفلی در بخش مرکزی این شهرستان به همراه 'جهان عبداللهی' همسر 73 ساله اش برای انتخابات شورای اسلامی روستای خود ثبت نام کردند.

جعفر توان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مرد و زن کهنسال امروز برای ثبت نام به بخشداری مرکزی دیواندره مراجعه کرده و برای شرکت در این رقابت ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: در روستا پنجه سفلی قبل از ثبت نام این مرد و زن کهنسال، یک زوج جوان تر به نام های 'سیداسلام حسینی' و 'سیده خورشید حسینی' نیز برای شرکت در رقابت انتخاباتی ثبت نام کرده بودند و تاکنون تعداد ثبت نام شدگان این روستا به هشت نفر رسیده که چهار نفر از آنها این 2 زوج هستند.

سالخورده ترین داوطلب انتخابات شوراها +عکس

وی اظهار کرد: روستای پنجه سفلی دارای 70 خانوار بوده و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن 1395 دارای 211 نفر جمعیت است و سه نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی آن انتخاب می شوند.

فرماندار دیواندره گفت: در روستای 'علی یاب یاپل' این شهرستان نیز 2 برادر به نام های 'محمود و یونس عبودی' و پدر و پسری به نام های'محمدصادق و ایوب رجبی' با هم برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستای 486 خانواری خود ثبت نام کردند.

توان گفت: از زمان آغاز ثبت نام شوراهای اسلامی تاکنون در این شهرستان یک هزار و 211 نفر در این شهرستان ثبت نام کرده که یک هزار و 160 نفر آن در روستاها و 51 نفر نیز برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام کردند.

به گفته وی برای شورای اسلامی شهر دیواندره پنج عضو شورا و برای 139 روستای این شهرستان در مجموع 421 عضو شورا با استفاده از رای مستقیم مردم انتخاب می شوند.

شهرستان دیواندره با 80 هزار نفر جمعیت در 100کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

طبق اعلام رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان کردستان از آغاز زمان ثبت نام شوراها تاکنون در استان پنج هزار و 896 نفر دواطلب ثبت نام شده که از این تعداد 617 نفر داوطلبین شهری و پنج هزار و 279 نفر داوطلبین روستایی هستند.

از تعداد کل ثبت نام کنندگان کردستان پنج هزار و 778 داوطلب مرد و نیز 118 نفر داوطلب زن هستند که از این میان یک هزار و 50 نفر دارای سابقه نمایندگی در دوره های قبلی شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان هستند.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.